måndag 13 april 2015

PT-pass #1 - Just do it!

Min strategi är att inte tänka, inte fundera utan bara GÖRA. Göra det PT-Gustaf säger och inte släppa in tankar om huruvida det är roligt eller inte, om jag orkar, hur ont det gör eller några som helst andra tvivel, det är en nödvändig "rehab" helt enkelt, och killen vet vad han pysslar med så: Just do it (and shut up).



Dagens pass började med lite teknikkoll, sedan benstyrka i gymmet följt av några - för mig - helt nya magövningar. Lärde mig en massa nytt om hur övningar blir svårare och lättare och försökte fokusera och vara närvarande men borde kanske antecknat lite ;)  för mycket information blev det! Vi avslutade med lite axelövningar, Gustaf försökte hjälpa mig hitta övningar som funkar för mina skruttiga axlar, vi kom en bit på väg, jag får fundera på om jag inte ska tejpa upp den under träning.

Avslutade med 1000 meter rodd där målet var att jag skulle klara det på 5 minuter och det gick nästan, 5,08 tror jag att jag hade.

Note to self: Det är en dålig idé att glömma deo när man ska träna, stackars Gustaf :-D  


1 kommentar:

  1. Du behöver inte anteckna första gångerna darling! Ni kommer göra det flera gånger och när du fått lite fason kan du anteckna om du behöver :)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina