måndag 11 maj 2015

PT-pass # 9 - där jag balanserade på gränsen till min förmåga och avslutade med dåligtsamvete-tabata i trädgården

Tema idag - balans! Till helgen ska vi till Göteborg och se Cirque du Soleil, vi har sett dem två gånger förut och det är en helt otrolig föreställning med akrobater som trotsar både tyngdlag och sunt förnuft #crazypeople Idag fick jag göra akrobatikbalansövningar med PT-Gustaf och när dom absolut enklaste basövningarna är skitsvåra, då framstår faktiskt det som akrobaterna i Cirque du Soleil gör som övernaturligt!

Jag fick stå på balansplatta på ett ben #denklaradejag, göra squats på en typ halv balansboll (bosu ball heter den tydligen!) #heltsjuktsvårt, sitta på pilatesboll och göra axelpress #funkadehyfsat och några andra övningar. I det stora hela lyckades jag hålla tungan i rätt mun men en av övningarna var av typen "hoppas ingen ser mig nu"-övning, måste ha sett helt galet kul ut med en överviktig 40-plussare som försöker balansera på alla fyra på en pilatesboll (#detärokejattskrattaåtdininrebildnu) samtidigt som PT-Gustaf ser till att jag inte gör ett rejält #facedive rakt ner i mattan. #skrattapådujagbjuderpåden

Målbilden var så här:
Bild från dintraning.se














jag säger bara: moahhhhaaahahahaha   jag såg mer ut så här:











"Men då har vi nåt att träna på" säger PT-Gustaf lite käckt  och jag tänker "GAHHHH jag vill inte träna, jag vill kunna det - NU" #otåligärmittmellannamn Men jag ska banne mig kidnappa mina föräldrars pilatesboll och öva järnet veckan som kommer! #seuppfamiljenEinarssonhärkommerenmammapåenboll

Idag "slapp" jag tabata men fick istället göra 100-sekunders pulshöjare, dels en step-squat och dels en variant på idioten som inkluderade mitspucklande på PT-n #likeitalot 

Sedan lite magövningar inklusive en väldigt trött planka (och några jävliga rygglyft men jag väljer att glömma dom).  #synsinte-finnsinte

Avslutade på crosstrainern och en backintervall som jag nog inte var jätteengagerad i #veckansunderdrift. När den i princip var klar så ringde en rekryterare om ett jobb #timing så jag steg av och försökte prata med honom :-D  

Gjorde mina älskade stretch- och avslappningsövningar och övertalade maken att hämta barnen så jag slapp stressa #tackälskling. Väl hemma hade jag lite dåligt samvete över den där backintervallen och jag kände mig ju fortfarande rätt fräsch faktiskt så jag körde 8 minuters tabata utomhus i trädgården! Det är verkligen tokskönt att träna kondition utomhus! Sedan dog jag bland maskrosor och trädgårdsmyror och tittade på molnen en stund!

Nu är det paus i PT-tränandet tills på måndag - måndag som i måldag!

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag gillar din blogg och föreslår att vi skulle göra ett länkbyte. Om du länkar till min viktminskningssida www.banta.diet, så lägger jag din blogg på sidans länksamling under bantningsbloggar.

    Bekanta dig med http://www.banta.diet/ och berätta vad du tycker. Kontaktinformation finns på sidan.

    Banta.diet

    SvaraRadera
  2. Det där med balansboll asså... :D:D:D ser att du hittat en bild på mig där :p

    Jag blir änna lite peppad av allt ditt gymande! Kanske kan bli en gymare av mig mä när det lider?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, bara gå så där lite random och köra maskiner är inte särskilt inspirerande det har jag alltid tyckt att det är skittråkigt men nu, med en väldigt duktig PT som dels peppar men dels har ett batteri av övningar som är enormt så blir det faktiskt jättekul! Det trodde jag nog aldrig jag skulle säga ;)

      Radera
  3. Jag kan hjälpa dig med bollen, lovar att jag tar emot dig om du faller! <3
    Är så stolt över dig, som du kämpar!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina