lördag 5 september 2015

JA! - SÅ HÄR ska det kännas i kroppen! #denkänslan #älskasmärtan

Frukost i magen och vardagsbestyren undanstökade och sedan iväg till gymmet med maken som sällskap. Hade bestämt med Gustaf att jag skulle köra ben i dag och jag kopierade mitt förra benpass men ändrade till fler repetitioner.

Eftersom vågen sa "godmorgon fetto" i morse så blev jag extra laddad och tänkte att nu jävlar ska jag visa den här kroppen att det är JAG som bestämmer, jag SKA nå mitt mål och jag SKA göra det innan nyår. End of story. #kostavaddetkostavill #noexcuses #nogoingback

Inledde med löpintervaller, körde idag både ökad lutning och ökad hastighet från 10 km/h till 13 (4 intervaller) med 15-20 sekunders vila, sedan 1 minuts vila och så klättrade jag ner igen, avslutade med 1 minut på platt på 13 km/h. Kände mig hyfsat varm efter det #haha #dagensunderdrift

Sedan började jag med chins-träning, gjorde 5 + 3 på nivå 12 och sedan ytterligare 6 med fullt stöd men där jag sänkte mig ner så långsamt jag bara kunde. Sedan körde jag mitt benpass #jäklarvaddetbrände

Benpass lördag 
[ ] Benböj 1x12 + 3x12 enben 58,5 41,5,  bonus 11 rep 76,5
[ ] Squat m stång 3x15 17 kg + stång
[ ] Framsida lår 3x12 31,5 kg
[ ] Squathopp upp Trx  tabataintervaller 3 x 20 sek
[ ] Squathopp framåt tabataintervaller 3x20 sek
[ ] Vader 2x10 + 1x fail 27 kg fail 32 reps
[ ] Insida + utsida lår 3x12 36 kg
[ ] Benindrag pilatesboll, två ben, höger,  vänster 2x12 ok
[ ] Flygplan med vikt, 3x15
[ ] Tabata 2 x 8 x 20 sek

Jag var lite ovan vid squats märkte jag, fick kämpa lite med tekniken och magstödet, annars hade jag nog kunnat öka nåt kilo till. Squathoppen framåt blev riktigt tunga för vaderna, fick gå flera minuter innan jag kunde stå still utan att ramla ihop #passion #determination #ändainikaklet och fick hålla mig i ett trx-band när jag skulle stretcha #såskadetkännas #gillardetmassor  Balansen var inte med mig idag men jag gjorde ändå mina flygplan men många fotisättningar blev det - benträning ändå förvisso men jag vill ju göra alla övningar rätt och perfekt jag #perfektionist #prestationsprinsessa

Typ rätt lycklig och nöjd! 
Nånstans mitt i passet dyker PT-Gustaf upp och säger "du ser ju ut som när du kör med mig" - så det tar jag som en komplimang #haha #knäppast. Typ svetten rinner, håret är rufsigt, kläderna sitter lite hur som helst och blicken är tom och lätt desperat. Snygg? Inte så värst #moahhhh

Avslutade med två riktigt tunga tabata-omgångar a 8x20 sekunder, Gjorde trx-sprint, step-sprint, step-hopp och sprint på plan mark. Heeeeelt död sedan #denkänslan #älskardet #tackkroppen

Extra roligt idag att huset blev fullt av kids framåt tvåtiden, born to move startar denna vecka och idag var underbara fantastiska Alva instruktör för dem så jag snodde en liten pratstund med henne. (Min fd simassistent #love )
Nu känns kroppen som jag vill att den ska kännas när jag har tränat, trött, öm i musklerna, mjuk, varm och sprittande av glädje och endorfiner. YES! 

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter och du motiverar mig att ta tag i träningen igen! hejja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, ta tag i det - om jag lyckas motivera någon med det jag skriver blir jag jätteglad - det är ett av mina syften med bloggen ju! och ta tag i det där vi pratade om i somras! Gör det, du kommer att briljera - passar dig perfekt! <3

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina