tisdag 30 augusti 2016

Ett "bara för att det är kul"-styrkepass på min födelsedag! #världensbästapresent

Blev väckt av familjen i morse med skönsång! Familjen såg väldigt luriga ut och bad mig öppna min telefon! Whats up nu liksom? I den hade jag ett meddelande från en av mina idoler - en film! Som hon gjort TILL MIG! Jag blev helt starstruck och alldeles bubblig och fnittrig! Maken har ordnat en privatlektion i thaiboxning till mig, med.... håll i dig nu: Madde Vall Beijner!  Helt galet att hon tar sig tid med lilla mig! #världensbästafödelsedagspresent!

För er som inte vet så har Madde förutom en jäkla massa SM och NM-guld också både VM-brons och EM-guld i Thaiboxning, hon är en grym och stenhård fighter i ringen och världens spralligaste pippi-långstrump-tjej utanför. Jag ser så mycket fram emot att få träna med henne!

Födelsedag eller inte, är det tisdag så är det styrketräning ;-) fast idag körde jag bara "för att det är kul" och plockade ihop lite ditten och datten så jag inte skulle belasta axeln för mycket. Jag började med skuggboxning (nu får jag ligga i så jag inte är heeeelt usel när jag ska köra mitt Madde-pass!) och lite uppvärmning med slag på säcken. Sedan körde jag ett styrkepass med:


  • Bröstpress med hantel (6 x 15 kg 3x6x 12.5 kg)
  • Tricepsdrag med rep 31,5 kg 3x6
  • Utsida och baksida axel med hantel 4 kg (3x6)
  • Utåtrotationer med gummiband 3x15
  • Underarm - snurra vikt på pinne  2x 2x2
  • Russian twist och tuck i trx, 2x20 p övning
  • Lite mer boxning och spark på säcken
Vadpressar gjorde lite här och var i setvilorna. 

Gissa vem som fick världens motivation att rehabba sig nu? #nujäklarskajagblibra #skaboxasmedfriskaxel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina