tisdag 25 oktober 2016

Marklyftstisdag - idag med provträning på Kraftsportsklubben!

Vi har en kraftsportsklubb i stan, ni vet där dom sysslar med styrkelyft mer i tävlingsform än som motion och dom har haft "fri provträning" några tisdagar så Linda och jag bestämde oss för att åka dit och kolla in dom!

Det finns ju så många roliga saker att träna och jag önskar veckan hade 15 dagar så jag hann med lite fler roligheter än jag gör nu men jag tänker att i "pauserna" på thaiboxningen så finns det ju utrymme för lite andra saker - men styrketräningen vill jag inte ge avkall på och ju längre jag har hållt på med det ju mer har styrkelyften lockat!



Det var en vänlig och välkomnande atmosfär och alla väsentligheter fanns där, och såklart JÄTTEMÅNGA lyftplattformar! (Mitt vanliga gym har ett rack och en plattform). Alla viktplattor satt snyggt uppsatta i ordning #halleluja, man får använda magnesium om man vill #hallelujaigen och det var rent och snyggt överallt! Det fanns lite basmaskiner, en roddmaskin och hantlar och annat smått och gott. Och vet ni vad - en alldeles riktig boxningssäck! YEY!

Vi var båda möra efter knäböjen sist så det var ju marklyft som stod på menyn idag! Vi började med uppvärmning på 40 kilo och sedan höjde vi till 70 där jag körde 6+4+2 reps. Det var det passet det :-D Fick feedback att jag gör helt perfekt marklyft... på nervägen #moahhhh upp har jag lite kvar att fila på med andra ord ;-) #practisemakeperfect. Linda fortsatte såklart med ganska mycket mer vikt än vad jag klarar, så coolt och inspirerande att se henne lyfta sjukt tunga vikter som ingenting!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina