söndag 16 oktober 2016

Ren och skär lycka! ÄLSKAR den här sporten! #thaiboxning #maddevallbejner

Idag har jag varit på äventyr i Halmstad! 💗 Min finfina födelsepresent var ju en Thaiboxnings-PT med Madde Vall Beijner och nu skulle den utnyttjas! Alltså. Så jäkla fantastiskt svinroligt! Så bara ren och skär lycka i kubik! #lovingeverysecond 💗

Madde är en fantastisk förebild både som fighter och som en person som alltid reser sig vad än livet kastar åt henne! Erkänner mig lite  starstruck  först men hon är så himla trevlig och lättsam att det hela lätt hade kunnat urarta till kafferep deluxe ;-) tur att en av oss var vuxen och såg till att det blev lite träning också :-D (Jag hade lätt nöjt mig med autografen på väskan och selfien #haha #träningärbonus)

Först hopprep och rörlighet med pinne, check! (Det är inte så länge sedan jag faktiskt inte hade klarat att hoppa rep 2 minuter utan att kissa på mig, så jäkla gött att all bäckenbottens- och inremagmuskelträning gett resultat!)

Skuggboxning, jepp. Och där tipsade hon om att tänka att jag sparras när jag skuggar så det inte blir lite random box och spark utan att jag visuellt har en motståndare. Lite på samma bana som Niklas pratade om förra gången han tränade oss!

Därefter teknikträning, fokus på grundtekniker och mycket fokus på mitt stands. Hon hittade rätt snabbt varför jag tappar balansen, så nu ska jag inte tappa bort allt hon lärt mig idag! "Naveln mot motståndaren" och att min vänstra fot måste vara mer utåt än framåt. Dessutom är jag för lutad bakåt, jag måste våga "hänga" mer på mina lår och få moment från benen i min fighting.

I jabb och cross fick jag samma feedback som jag brukar få, att jag inte slår ut dem tillräckligt #gahhh, jag märker ju själv hur mycket bättre det blir när jag gör det. Tillbaka och träna in exakt hur långt jag når så jag blir säkrare där!

Uppercutsen fick jag ett bra tips om att "sjunka" ner först så jag får med mig kraft upp - SJUKT effektivt! Dessutom att slå dem lite längre ut från kroppen, större vinkel i armbågen alltså! 

Krokarna, få med kroppen, också där större vinkel, nyttja min reach! 

Knä: Lite annorlunda än vad mina andra tränare lärt ut, mer rakt fram, vaden utåt och sträckt vrist. Blev ju galet mycket hårdare så! 

Roundhouse: Same old story, jag måste trycka till med höften, men fick också med mig att spänna rumpan, så självklart när nån väl berättar det men så långt bort innan dess! Dessuotm lite tips om att stega mer åt sidan innan sparken kommer. 

Och så det där som Gustaf också tjatar om: Rakaste vägen ut och rakaste vägen hem! 

Känner mig sjukt pepp och vill inte vänta ända tills torsdag till nästa träning! Mera sånt här! Typ varje dag! 

Avslutade med lite bilder såklart, och jo, det syns vem av oss två som också jobbar som modell ;-) hint: inte jag  




💖 Jag ville såklart ha en autograf på min väska 💖



TACK Madde för att du tog dig tid att köra med lilla mig och TACK maken för världens bästa födelsedagspresent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina