tisdag 13 december 2016

Dagens WOD med Mikaela - fy femtio va jobbigt!

Smet iväg för ett litet träningspass nu i eftermiddag och se vem jag hittade där!!!!



Hallå vännen, long time no training, så GLAD att få köra ett pass tillsammans med dig igen!

Coach idag var Mikaela och vi började med lite stretch och uppmjukning, jag gillar verkligen att passen börjar så här lugnt och sansat, det ger kroppen en chans att vara med på noterna på ett väldigt skönt sätt. Men tidseffektivt är det ju kanske inte ;-) 

Sedan fick vi träna på turkish getups (googla, finns massor av bildserier). Det är en rolig övning som jag tror att vi ska introducera för barnen här hemma men med en pytteliten vikt. Riktigt bra att få en solid instruktion på hur dom egentligen ska göras. #tackobock

Sedan var det dagens WOD. Idag med extra bonus och ett fint pris för den som gjorde flest burpees. Det var inte jag ;-) #omnunåntroddedet, jag skrev faktiskt inte ens upp mina ynka på tavlan, kände inte för att stoltsera med "5" när dom andra skrev upp "35" ;-) Well, upplägget idag var 50 av nåt och sedan burpees tills 5 minuter gått, 2 minuter vila och så nästa övning.

Så 50 kalorier rodd, burpees. 50 situps (på nån platta av nåt slag, måste ta reda på vad den har för effekt), burpees. 50 wallballs, burpees. 50 kettlebellsvingar, burpees. Lite märkligt att tänka att "oh nej nu är jag klar med wallballs och måste göra burpees", vanligtvis är jag lycklig när wallballs-en är över :-D  Jag samlade väl ihop strax över 50 burpees men jag är inte helt överens med den här crossfit-varianten måste jag säga, den frestar hårt på både core och ländrygg och när jag blir trött så orkar jag helt enkelt inte hålla ihop det tillräckligt bra även om jag konditionsmässigt skulle kunna göra fler. Behöver ju inte förstöra precis allt jag byggt upp tänker jag ;-) #förnuftigt

Ett skönt pass som var jobbigt och med svett rinnande från näsan men utan att det blev dödsångest. Nu kommer jag att sova bra i natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina