fredag 23 december 2016

Fredagsfyset avklarat! Idag en "girls"-WOD #cindy

Crossfit har ju en del egna grejor för sig, en av dem är "hero"-woddar och det är här som crossfit-ursprunget blir tydligt (amerikanska armen). Hero-woddarna är namngivna för att "honor the Heroes who gave their lives to keep us and our country safe" alltså det är män som stupat i strid och därefter fått en Wod uppkallad efter sig. Det är inte här dom säljer den här träningsformen till mig om man säger så ;-) men skit i det, det är bara ett intervallpass egentligen :-D Så finns det också "The girls" som är woddar namngivna med tjejnamn och förklaringen är den här: "I thought that anything that left you flat on your back, looking up at the sky asking ‘what just happened to me?’ deserved a females name" #harkel #herregudvadamerikanskt Inte direkt 2017, men som sagt, det är bara ett intervallpass vad man än väljer att kalla det! 

Just idag var det ett pass där männen lyste med sin frånvaro på alla sätt och vi körde Woddar med namn Cindy eller Mary, där Cindy är den enklare varianten (Mary är handstand pushups, pistolsquats och pullups). Jag räknade varv idag (8), fast egentligen skiter jag i hur många varv jag gjorde, jag blev svett, jag blev trött, jag hade kul. Mission accomplished. Det är inte svårare än så! 

Cindy då:
5 pullups
10 pushups
15 air squats
Så många varv man hinner på 20 minuter

Jag gjorde pullupsen med grönt gummiband, plågade mig igenom pushups (crossfit-pushups som väl är nån slags tricepsarmhävning på vanligt gymspråk) på knä, inte jätteskönt att lägga vikt på knät om man säger så... och så air squats som är vanliga squats utan belastning, så djupt som man vill. 

Det här är träning jag gillar, enkelt, jag gör min grej, inga övningar som är "omöjliga" ur rörelseförmågesynpunkt och en massa goa tjejer med pepp och glädje! Tack för idag fina goa träningskompisar och coach Therese!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina