onsdag 28 december 2016

Gött pass med ett axelpresspers! #såskadetvara #medvind

När man är ledig kan man unna sig ett sent kvällspass, i normalfallet är det svårt att somna i tid men jag ska ingenstans i morgon (mer än kanske till ishallen) så en liten WOD på kvällskvisten blev perfekt!

Idag med Isa som coach äntligen en övning jag känner att jag behärskar, strikta axelpressar! #wihooooo Dessutom i AMRAP (as many rounds as possible) version vilket jag tycker mycket mer om än när alla ska göra ett fixed antal varv (och jag kommer sist och känner mig som sämst på skolgympan igen). TACK för ett bra pass och bra coachning!



Vi började med att köra teknik på pressarna och vi skulle jobba oss mot vårt 1RM. Jag förvånade mig själv med att landa på 28 kilo. Tjugoåtta? #whut Och det helt utan att axeln gjorde ont? #dubbelwhut Så i den medvinden och med det självförtroendet tog jag mig an själva wod-en;

AMRAP 20 minuter

  • 5 strikta axelpressar
  • 10 utfall med kettlebells
  • 15 rodd med kettlebells
Jag körde med 20 kilo på pressarna och 2x8 kilo på kettlebellsen och det var faktiskt precis lagom. Jag börjar mer och mer hitta rätt i vikterna i upplägget och kan sätta mina max i relation till övningen. Som idag tänkte jag att jag tar ju 40 kilo i skivstångsrodd 5 reps, hälften är 20 och det är många så lite mindre än det - 15 typ - tja, det blev 2x8 det. 

Fortfarande är utfall helt överjävliga att göra, jag fattar inte varför jag inte kan hålla balansen! Men jag kämpar vidare ;-) och lever på hoppet att "plötsligt händer det" ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina