måndag 19 december 2016

Om en räv bakom örat när det inte blir som man tänkt sig!

När det inte blir som man tänkt sig så blir det något annat istället och idag var en sån dag, när den planerade fikadejten gick upp i jobbröken så fick jag ju istället chansen att som den trettonde medlemmen joina coach Tommys WOD idag. #wihoooo #träningäralltidettbraalternativ Tommy är en sån där überpositiv människa som har en förmåga att sprida glädje runt sig vart han än går, (lite likt en PT som har figurerat här i bloggen tidigare 😉)  och han har också mer än en räv bakom örat 😉

Idag först lite ranta-runt-i-ringen - alltså om jag aldrig mer behövde göra det skulle jag inte vara ledsen 😜 #yrselanfall. Sedan visade sig Tommy från sin sanna lekfarbrorsida och den där räven tittade fram när han drar fram en rulle soppåsar... Och så fick vi leka "fånga svansen", blev man av med svansen fick man göra fem burpees innan man fick en ny påse 😀 Det började bra från mig och precis när jag känner mig kaxig och tänker att den där thaiboxningen ändå gett en del snabbhet och fotarbete så wooosch så ryker min påse #faaaaaaaan. 😂 Men kul var det. Faktiskt!

Dagens WOD bestod sedan av 200 singelhopp med hopprep och därefter "snatches" med hantel varvat med wallballs och sedan 200 singelhopp igen. Snatches och wallballs var 42-30-18 och när jag tänker efter nu och räknar lite så gjorde jag nog för många snatches 😳 Bonus för mig då #herregudkaninteräkna

Bra coachning av coach Tommy idag, hela vägen in i wod-döden. Jag får fortfarande den där pulstoppen några sekunder efter att jag slutar med vad jag nu gör, så länge jag hoppar/studsar/whatever så kan jag förmå kroppen att bara "fortsätta simma" som Doris säger, men när jag är klar så kommer det 5 sekunder senare en vägg KABOM bara. Skumt, som om min kropp lider av en sån där jobbig satellit-fördröjning 😂 Men sen. Sen kommer dom råååååsa endorfinmolnen och då ser man ut så här :-D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina