måndag 26 december 2016

Styrkepass för "julskinkorna" #gjuterietcrossfit

Det bästa med att vara ledig är att man kan träna utan stress! Men jag saknar träningskompisar, dagens pass hade varit mycket roligare om jag hade gjort det tillsammans med någon :-) Dom flesta crossfittare tränar ju kanske inte den här typen av "traditionella" pass men jag tycker att jag vill ha kvar det tillsammans med det andra. Å andra sidan är det ju gott om plats i boxen när man är där ensam ;-)

Idag hade jag sällskap av en av ägarna som julstädade golven och fixade med lite stänger - jag är så imponerad över hur rent det alltid är och jag uppskattar verkligen att dom tar renlighet på allvar, ska man ligga med näsan i mattan när man tränar är det inte särskilt fräscht att det ligger hår, grus och annat "bös" där. #tummeupp

Jag skrev ett pass till en vän (ligger under träningspass här på bloggen) och i sann återvinningsanda så körde jag det passet själv, med viss modifikation.

Uppvärmning: Good Morning, axelrotation, sidoböjningar, squat mot vägg, huksittande, omvända ryggresningar och höftstretchen som Madde visade igår

Passet kördes i 3 set om 5 reps, med något undantag ;-)

  • Skivstångsrodd, 35 kg (tungt, skulle nog klara 40)
  • Djupa sumosquat med kettlebell 28kg (lätt, borde ha 10 kg till)
  • Bröstpress med gummiband (3x10)
  • Hakdrag 25kg (tungt, liten känning framsida axel)
  • Frontböj 30 kg (lagom, fokus på teknik)
  • Benlyft m medicinboll 8 kg (10 kg nästa gång)
  • Hängande benlyft (ska prova att vikta dom lite)
Axelprehab:
  • utåtrotationer
  • framåtlutande armlyft med pinne
Maken har köpt "calf sleeves" till mig i julklapp så jag fick ju inviga dem, fattar inte riktigt vitsen måste jag erkänna, enlighten me dear friends! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina