fredag 16 december 2016

WOW - Så HÄR ska det vara! Sicket härligt fredagsfys!

Idag ett pass helt i min smak! Bostjan som coach och ett helt gäng fantastiska människor som träningskompisar och lätta men jobbiga övningar ;-) #ifyouseewhatImean

Först uppvärmning och jag inser att Svempas "på TÅ, jag HÖR om ni springer på hälarna" har satt sig i ryggmärgen för jag springer på tå alltid numera ;-) #vetinteomdetärbraellerdåligt

Därefter styrkedel som idag var knäböj (back squat på crossfit-iska), 5x5 reps på 80% av 1 RM. Ajdå tänkte jag, sist jag körde knäböj ville ju knät inte alls vara med, men försöka kan man ju alltid! Och förvånansvärt nog kände jag inte av knäskrället alls! Inte kan väl den tejpade foten göra så stor skillnad? Well. Det var ju bra så det sörjer jag inte :-D Jag körde på 40 kg och satsade på att hålla teknik och djup, det var ju uppenbarligen en bra strategi! Nu blev det inte fem set för vi hann inte det (*harkel* det förekommer alltså lite kafferep även i crossfit-boxen) men fyra är jag nöjd med!

Dags för själva WOD-en (intervalldelen av passet) som idag hade tema 25 reps.

2 minuters intervaller med 1 minuts vila och så en cirkel bestående av

  • 25 cal rodd
  • 25 Boxjumps (över, vänd och tillbaka)
  • 25 Marklyft
  • 25 Wallballs
  • 25 Burpees
  • 25 Ringdips
  • 25 Toes to bar
Och innan ni får några ideer om att jag klarade allt det där så ;-) Nej, jag gjorde inte 25 toes-to-bar, jag kan inte göra en enda (än), så jag gjorde hängande knälyft, det är också en bra övning! Jag körde inte heller burpees hela vägen ner till golvet för jag orkar faktiskt inte hålla min inre korsett på plats och jag är rädd om de framsteg jag gjort där så jag gjorde "vanliga" gymburpees. Ringdips? #moahhhhh alltså jag kan inte ens håll mig i ringarna på raka armar 😂 (vilket några av killarna nog blev aningens överraskade över ;-) ) så nä, jag gjorde dips mot låda. 

Det jag idag blev ruskigt stolt och glad över var att "fitness"-riktmärket på marklyften var 55 kg och jag gjorde dom med 50! Marklyft är alltså det där jag är i närheten av av att ligga på "normal" crossfit-nivå. Man får vara glad för det lilla liksom ;-) 

Riktigt bra pass med andra ord! Kul också att så många ville "simma in i" min bloggbild! 💜 Ses snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina