söndag 1 januari 2017

Årets första pass - en perfekt kombo av mitsträning och crossfit!

Idag lånade jag med mig maken som mitshållare (tack-o-bock! 😘) och åkte till Gjuteriet med mitsar och handskar i väskan.

Jag började med att värma upp genom att springa lite hit och lite dit på lite olika sätt (jag brukar göra en slags slalomvariant runt ställningen) och sedan stretchade jag rygg, axlar och framförallt höfter.

Dagens pass blev ett som Madde tipsade om för evigheter sedan men som inte riktigt blivit av att jag testat. Å jädrar va tufft det var! Ett slags pyramid-pass som består av:

50 punches
12 ballslams (5 kg)
15 right leg Roundhouse kick
15 left leg Roundhouse kick
6 burpees
3 pullups (med grönt gummiband)
Sedan "uppåt" igen med 6 burpees osv. Jag körde det som AMRAP under 17 minuter (klockan vägrade starta på 18 så jag gav upp 😝) utan vila mellan varven. Jag trodde nog aldrig att 50 slag skulle kännas som vila men det gjorde det! Jag hann precis 2,5 varv. Den här skulle jag nog fixa att köra under en längre tid men den är ju svår eftersom man behöver varsin mitshållare om man inte har en säck. Kul att ha provat, kanske att den kan få komma fram en thiaboxningsfys-session också, vem vet? 

När jag var klar så fixade lillebror ett "pris" till mig ;-) ett slags porträtt kan man säga :-D  

Ett nyårsrim hade jag också utlovat. och det kommer här, några träningsmål för 2017 har jag däremot bestämt mig för att inte sätta upp just nu utan "målet" är att träna sånt som är roligt, svettas och må bra. 

God fortsättning på det nya året alla fina!
Träningsglädje året runt
Äta mycket gott och sunt
Spänstig, stark och snabb
Kicka, blocka och slå en jab
Kafferepet är självklart givet
När jag till träningsvuxen tar klivet
Nytt år med nya fantastiska vänner
som tillsammans med mig kalorier bränner
Nu när jag är en sån som tränar
Jag mina muskler allt förtjänar
I år blir det fokus på glädje och svett
När jag mot 2018 har löst en crossfitbiljett
Följ mig gärna på mina träningsbravader
och när jag på ett och annat som vanligt får spader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina