lördag 14 januari 2017

Lördagsfys de luxe med extra utmaning ;-)

Idag skulle vi köra sista passet på Nickes lilla miniträningsläger. Klockan 9. En lördag. Plågsamt. Väldigt plågsamt. Idag dessutom med vår egen privata klubbfotograf Svempa på plats, så vi hade alltså den lilla extra twisten av reflexskärmar, blixtar och en fotograf som kröp runt benen 😄 #sernidetframförer?

Upplägget idag var en rond per pass vi haft innan och jag har ju en schysst (morgonpigg) träningskompis så Anna fick ta starten så fick jag liiiite mer tid på mig att försöka behålla frukosten i magen. Men alltså. Ändå. Reaktionsförmågan är heeeeelt kass så här tidigt, och att försöka tänka på att faktiskt göra något när kroppen skriker GÅ OCH LÄGG DIG och magen bara vill vända ut och in på sig själv. DET är banne mig en utmaning. Ja, och så Svempa då, som added complexity 😉. Men vet ni. Jag gjorde det och jag överlevde och mot alla odds hade jag jävligt roligt. Han har den effekten Nicke, att det blir jävligt jobbigt på ett jävligt roligt sätt. #pardonmyfrench.

Idag slapp jag inte själva springandet men fick belöning i form av 3 ronder skuggboxning. Totalt ca en halvtimmes uppvärmning innna vi gick in på våra ronder.

Rond 1: Volym. När Niklas visade kombon tänkte jag "herregud har jag gjort den där", men det har jag ju och när vi väl kom igång så fanns den där i minnet ändå. Jab-left hook - right low kick - cross, low left hook - left hook - cross. Kul. Jobbigt. Nöjd

Rond 2: Timing. Kvarstående minne - det gör så inibänken ont att träffa Annas knä med mitt smalben. Bara så ni vet. Lyckades varken sätta några frontar på henne eller få in några kickar när det var min tur. Lååååångsam som en sniiiiiigel var jag.

Rond 3: "Fel" stands. Det här har jag faktiskt tränat på innan, med Gustaf så kanske lite lättare för mig än för dom som aldrig gjort det innan. Vi körde "mitsen bestämmer", hela tiden i "fel" stands. Kul. Utmaning. LIke it!

Rond 4: Specialare. Spinning fist/elbow och spinning kick och jumping kick/knee. Hur svårt och roligt som helst och liiiite mallig blir jag allt när jag hör coachen säga "Snyggt Marina". Då växer självförtroendet några centimeter.

Rond 5: "Match"-mitsar. Hård rond med mitsarna bestämmer. "all in" var instruktionen.

Därefter 30 hårda kickar per ben. Sedan föll jag ihop. Kroppen pallar liksom inte hur mycket som helst så jag låg där och kände jorden snurra ett tag innan coachen tvingade upp mig igen. För mer fys. #herregudskahantadöpåoss. Bit ihop och kom igen.

Fys idag var snabba fötter i trekvartssquat med burpees "on coach call", och dagens erkännande är att jag inte gjorde alla burpees. Jag pallade inte, hela kroppen gjorde ont, revbenen gjorde ont, smalbenet gjorde ont. Jag fixade inte att "gå in i mig själv" som jag brukar kunna. När vi var klara med det skulle vi göra kompiscoreövning i 2x1 minut. Totalt genomsvett, endorfinhög och utmattad efter 100 minuters stenhård träning. Så otroligt skönt!

Alla kände sig "färdigfotograferade" för idag tror jag men Anna slipper inte undan så lätt ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina