torsdag 12 januari 2017

Om att kunna tänka och träna samtidigt

Idag höll Kalle i rondklockan och lovade med ett stort leende "en väldig massa mits och fys" - inte mig emot!

Dagens reflektion är att konditionen börjar återvända, lite högintensiva pass på Gjuteriet har återställt kroppen, känns bra att börja känna sig stark och i form igen! Och vet ni, den här gången har jag gjort det helt själv! #klapppåaxeln #brajobbatmarina

Spring-hopp-vifta-uppvärmning där jag inte gjorde "snabba rusher" - det är jag inte säker på att foten pallar för faktiskt och den här gången tar jag INGA risker, nu ska den bli bra! Sedan en rond med skuggboxning, jag är inte helt nöjd med mig själv där, jag tycker det är svårt att ha "fantasi" och komma på vad jag ska göra, jag har liksom aldrig varit bra på att leva nån annanstans än i verkligheten...

Sedan körde vi mitsträning och det är här det där med att tänka och träna samtidigt kommer in i spelet. Ibland undrar jag hur det står till där uppe egentligen. Kalle visar. Flera gånger. Jag upprepar inne i mitt huvud men när jag ska göra det så är det liksom bara torktumlare i pannbenet 😕 Men tillsammans redde vi ut det. Till slut. Men då stod vi ju rätt stilla förstås, för att tänka, slå OCH röra sig? Nja, det blir liksom en sak för mycket även för en normalgrovmotorisk kvinna 😁 Vem kommer då och verbalt puttar på oss? Coach Kalle såklart. Nånstans där kom ju Maddes stands in i bilden också. Så många saker att hålla i huvudet... och så fanns det en tid när jag trodde att den här sporten handlade om att slå varandra på käften. Herregud så fel jag hade!

Vi avslutade med en fysomgång, grenspecifik, full poäng Kalle! Vi teamade upp oss två och två. En person sprang fram och gjorde jab-cross och left roundhouse och right roundhouse, därefter en armhävning och tillbaka och sedan 5 situps. Nästa persons tur. Nästa varm 2x slag och sparkar och armhävningar, 10 situps. Osv upp till 10 slag och 50 situps. GÖTT var det!

Dessutom fick min spellista vara på hela passet idag, jag är inte säker på att dom andra går med på det nån mer gång, men nu slapp jag heavymetal ETT pass åtminstone ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina