tisdag 17 januari 2017

Om gigantiska hopp ut ur komfortzonen och en filthy premiär!

Jag var bokad på WOD-en idag men vid lunch lägger coach Oskar ut att det blir "filthy fifty" som pass och då började jag fippla på avbokningsknappen. Det kändes bara för svårt, för omöjligt och för jobbigt. Maken peppade då och sa "ingen minns en fegis" (alltså jag vet inte om det är sant men men) och då tänkte jag att, jaja, jag går väl dit då och bevisar att jag inte kan. #vadånegativ #menhallådär

Men jäklar så fel jag hade! Om mig själv alltså! Så #fuckjantebigtime för jag var fasen ASGRYM! Helt inne i min egen lilla bubbla i 30 minuter och jag fixade att "pace"-a mig själv och undvika väggen men ändå inte fega ur totalt (jaja, jag fegade lite, se nedan). Nånstans där på golvet vet jag att Emelie var och ibland kom jag ihåg det och tittade efter henne men mestadels var det faktiskt bara jag mot mig själv. Och jag vann 😉

Nånstans där i min bubbla så känner jag att jag står och LER. Alltså, den känslan, lika skön varje gång! Det var faktiskt ett tag sedan, tror det var Mr G som fick mig dit sist. Och nu gjorde jag det själv! Alltså, jag säger ju det, jag rockade FETT 😎 

Är ni nyfikna på passet? Såklart ni är - prova gärna själva ;-) 

Det här var "min" ordning (vi började på lite olika ställen)

50 push press (15 kg skivstång)
50 Back extensions (rygglyft)
50 kettlebell swings (6 kg - åkej, fegt, jag erkänner!!!!)
50 Wallballs (3 kg, jaja, fegt igen 😎)
50 Burpees (fy fan! jag gjorde 5 i taget, tog säkert 10 minuter)
50 Singelhopp hopprep (lätt! )
50 Box jumps (lägsta nivå, ville inte snubbla)
50 Jumping pullups (står på låda och hjälper till i pull-uppen genom att hoppa, körde 10 i taget. Löjligt jobbigt!)
50 Walking lunges (utfallsgång, jag stod stilla, inte min favoritgren)
50 knees to elbows (här var tiden ute för mig så jag gjorde 50 situps med böjda ben) 

Endorfinpåslaget efter det? SKY HIGH! 😂 Syns väl på bilden tyyyyyyp! 

Du och jag Emelie! Tack för att du finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina