onsdag 11 januari 2017

Skivstångspass - älskar min träning!

Idag fick jag in ett styrketräningspass i schemat och det var dessutom så lyckosamt att jag lyckades få med mig Emelie! Det ÄR mycket roligare att träna när man gör det tillsammans med någon, kafferepet är ju en stor del av nöjet!


Om vi tränade? Jo då, vi hann med att lyfta lite underbara skivstänger mitt i mellan kafferepen ;-)

Dagens skivstångspass i tre delar såg ut så här:

a) Uppvärmning 5 reps av varje övning utan att lägga ner stången:
* Omvänd rodd
* Frivändning
* Frontböj
* Axelpress
* Knäböj
* Good Morning

b) 3 set om 5 reps
* Marklyft (60 kg)
* Skivstångsrodd (40 kg)
* Squat push press (25 kg)
* Bänkpress (30 kg)

c) 45 frivändningar (25 kg)

Det tog ca 50 minuter och jag gjorde lite rörlighet med pinne innan vi började också. Dom sista frivändningarna var vidriga, "vem kom på det här hemska passet" tänkte jag... 🙄 Ja, alltså, *harkel* det var ju jag det 😂 Jag la på 25 kg i första övningen, det var lite väl modigt i axelpressarna insåg jag men friskt vågat och allt det där eller hur? 

Jag är öjd med det här passet och det är så jäkla gött att kunna planera ett skivstångspass och vara helt säker på att det finns inte bara en skivstång till oss utan VARSIN, dessutom mer vikter än vi någonsin skulle behöva, och riktigt bra skrivstångslås Och en massa plats att lyfta på. Tumme upp för Gjuteriet Crossfit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina