lördag 28 januari 2017

Thaiboxning - the "Svempa way" - idag med rätt musik ;-)

Svempas träningar är en sån skön konstrast till våra vanliga, han har mycket fokus på "the thai way" och vi får träna på rytm, tramp, och "dansen" som den här sporten är!

Idag ett helt sparringpass med fokus på sparkar. Grymt Kul. Löjligt jobbigt och ruskigt svårt! Härligt att kunna få bra feedback och alternativ när en viss teknik inte fungerar. Vi fick också med oss lite hur poängräkningen går till och hur man kan tänka där, ju mer jag lär mig om den här sporten desto mer vill jag lära mig! Fascinerande!

Svempa och jag är också rörande överens om att det är omöjligt att träna thaiboxning med hårdrock i högtalarna 😉 så min playlist med sköna reagge-toner fick tummen upp 😃 Och jag slapp "filtrera" bort musiken ur huvudet #likeitalot

Inget fysavslut idag vilket gör att jag nu funderar på om jag ska åka till boxen och köra mig själv i väggen lite men ska jag vara ärlig så tror jag kanske att en stillsammare återhämtning lönar sig bättre i längden just nu. Det är ju det där att väga vad som är bäst för stunden med vad som är bäst på längre sikt..... Så kanske att en rehabpromenad på stranden i solen är mer vad jag borde ägna mig åt ☺️️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina