söndag 26 februari 2017

Hej älskade skivstänger, har ni saknat mig? Jag har tränat! #äntligen

13 dagars "sjuk" i träningsdagboken fick räcka. Nu hostar jag i alla fall inte sönder mig själv längre så jag kände att jag kunde ta mig till boxen och köra ett "lugnt" skivstångspass. Det var inte lätt att hålla tillbaka skuttet i benen och energin i kroppen när jag väl börjat men i det stora hela tycker jag att jag lyckades, gjorde inte en enda burpee  😂



Min plan var att köra igenom kroppen "lite lätt" på ungefär halva mina ordinarie vikter men med 3 set om 7 reps. Det gick väl sådär med vikterna men set-en höll jag på, och jag vilade duktigt mellan också 😉.

Mitt pass idag:
  • Sumomark 50 kg
  • Good morning 20 kg
  • Vadpress 20 kg (körde inte set utan till "fail" x2 )
  • Benböj (kvartsböj) 30 kg
  • Overhead utfall 10 kg
  • Rodd 30 kg
  • Hakdrag 25 kg 
  • Pushpress 20 kg
Jag började med att inviga mitt nya hopprep (det är en materialsport det här 😉), köpte ett från SGF Speedropes som var sjukt bra och hutlöst dyrt. #detkostarattliggapåtopp. Jag kunde hoppa rätt länge på vänster fot och jag testade också sidohopp och det höll den för! YEAH! Djupa knäböj går dock inte då viker den inte sig så lite kvar men på god väg! 




Och är allt är klart så känner jag bara TACK kroppen för att du samarbetar, för att du är stark för att du står ut med att jag misshandlar dig ibland men ändå bara finns där och hjälper mig på rätt väg igen! Lycklig, trött och nöjd åkte jag hem och käkade en massa god mat! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina