lördag 11 februari 2017

Hopprep + skugga + clinch + mits + yoga = lördagsfys! #trepassperveckaärförlite #detgörontnu

Den för mig, just nu, minimala träningsdosen om 3 pass per vecka får både mentala och fysiska konsekvenser. Lite oväntat så har jag ont överallt, är stel (kan iofs också bero på att jag suttit stilla från typ 8-23 5 dagar per vecka i tre veckor... ), vader krampar, sendrag i foten. Bröstryggen gör ont som f-n. Mentalt inser jag att jag igår satt och tänkte "men orkar jag verkligen träna i morgon". Men HALLÅÅÅÅ! Nej. Bort. Fy. SCHAS dumma tankar. Inte tänka, bara göra. PUNKT. Men när inte träningen är en integrerad del av livet (typ varje dag), ja då blir det tyngre att ta sig iväg. Så för mig är det helt klart jobbigare att träna 3 pass än 5. Skumt. Men sant.

Att få tillbringa lördagsmorgnarna med den här tjejen är något jag värdesätter massor! Tänk att träningen har fört mig samman med så många underbara fantastiska människor! KRAM fina Anna!



Dagens pass var inklusive barnen, dom satt snällt #tackgodegudföripad, nästan hela passet ;-) så det var lugnt. Vi började med att hoppa rep. och jo, fick springa och kissa men sedan gick det hyfsat okej. Jag fortsatte öva på mina double-unders, helt sjukt konditionskrävande! Jag klarar liksom en i taget men inte två efter varandra. Fortsätt öva alltså!

Sedan 3x3 skuggboxning, idag inklusive "knockout" (dvs snurra runt 10 varv och fortsätt), det funkar inte, alltså min kropp blir så yr att jag inte kan stå upp! Frustrerande. Yr resten av passet dessutom. Nåja. Efter skuggboxning clinch-träning, fast jag och Anna bestämde oss för att inte fälla varandra utan bara markera, mitt revben är nästan läkt men känns onödigt att slå upp det igen ;-) Jag måste verkligen se till att Anna inte kommer in med båda armarna innanför mina, då är jag chanslös, vi är jämnstarka och det är löjligt hur jobbigt det är att stå stilla och "brottas", flås och svett och skratt!

Därefter 2x3 minuter mits, en fri rond och en med vänster-höger-krok-höger följt av 4 "slag" från mitshållaren, sedan en höger och ett knä. Kul och utmanande! Fick feedback från Kalle (coach idag!) att jag kröp ihop mycket. Det är svårt det där. Jag blir lätt bakåtlutad om jag står för rakt, men å andra sidan ska jag ju inte krypa ihop för mycket heller... Saknar faktiskt lite fler speglar i lokalen så hade det varit enklare att se vad man håller på med :-D Men han sa också att jag har en jättebra gard! Och det förstod jag att Svempa också tyckte sist, att jag "försvarar" mig bra. Tänk att nåt har jag lärt  mig i alla fall!

Erica var där idag så vi fick vår avslutande halvtimme med yoga. Och OJ vad jag behövde det! Löjligt stel och löjligt dålig balans (vilket nog iofs också beror på hormoner).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina