söndag 12 februari 2017

Om en team-wod med smak av Halmstad Throwdown

Jag satte gaffa-tejp över munnen på den där rösten som börjar snacka om att "men ska du verkligen träna, borde du inte vila, ta igen dig lite, det är du värd..."  JADA JADA NEJ!

Den är kroppen behöver och SKA träna och ingen fulröst i huvudet ska få ändra på det. Punkt. 



Idag var det Ira som var coach för team-wod-en och vi fick köra final-wod-en från gårdagens crossfittävling Halmstad Throwdown! Sicken grej, typ som att få lukta på en riktig crossfit-tävling ;-) (På riktigt hade jag inte överlevt men på hemmaplan kan man ju skala övningarna). Gjuteriet Crossfit hade flera fina atleter på plats och några tog sig ända till final! HEJJA er alla!! 

Teamade med Eva idag och hejja oss! Vi gjorde wod-en på ca 15 minuter och på tävlingen var time-cap 16, jag blev förvånad över att vi tog igenom oss hela på den tiden, även om den var skalad! 

Nåväl det här stod på tavlan:

Rodden kändes lugn, jag kunde gett lite mer där kanske men jag var osäker på hur tungt resten skulle kännas så jag höll igen lite. Vi delade upp det i 15 kcl var åt gången. 

Nästa var en svinrolig övning, och inte bara för att jag fullkomligt älskar slamballs utan också för att det var lite tänka med i den! Så en slamboll, ner i en burpee med bollen mot bröstet, upp igen och rulla bollen över axeln. Repeat. Askul! 50 totalt, 25 var. Yes!

Därefter 30 ground to overhead (vikten på tävlingen var 40 kilo vi hade 20), vi körde frivändning med press det var valfritt men stången skulle från golvet upp på raka armar. 

20 pull-ups blev ringrodd i vårt fall. (jag plussade med 5 gummibands-pullups efter passet)

2 rope climb. Och innan du får några ideer. Nej. Jag kan inte klättra i rep, ännu 😉 så skalningen var att man ligger på golvet och med hjälp av repet drar sig upp i stående, styrkemässigt fixade jag det men AJ så ont det gjorde i händerna! Ira visade lite teknik på repklättring efteråt, jag har inga problem att låta det vila ett tag, jag behöver inte lära mig allt nu :D #faktisktärdetså

Well, bra kört av oss! 

Kunde inte gärna ducka axel-prehab idag också så jag körde mina utåtrotationer. När jag skulle köra baksida axel så fick jag ingen kontakt alls. maken hjälpte till med finger mellan skuldrorna men nope. Musklerna är helt låsta och orörliga... #suckikubik. Så fram med rullen och rullade lite, sköt rygg så gott jag kunde och hängde mig sedan i stången och körde latsaktivering och efter några varv fick jag tag i musklerna igen. Pju. 

Nästa veckas träningsplanering blir att jag försöker köra ett eget pass i morgon, thaiboxning på torsdag och en wod nästa söndag. Har jag riktig tur kanske det blir ett bonuspass på onsdag men det vågar jag inte hoppas på just nu 🙄 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina