söndag 12 mars 2017

Jobbigaste passet på länge - Grit släng dig i väggen här kommer WOD-döden...

Veckans tredje pass (jodå, jag håller mig till min plan, inte färre än tre pass per vecka! oavsett mängden jobb!) blev en team-WOD med Superstarka Sara! #goasteteamkompisenever. På hemsidan stod dagens pass som ett rent rodd-pass så det var inte riktigt med stuns i stegen jag åkte dit men väl där hade coach Isa skruvat till det. Rejält. Vansinnigt Rejält. Å maj godd. Men jaaaaaaaaa, jag behövde det. En sån där underbart skön urladdning som ger efterdyningar i rejält rååååsa endorfinmoln. Löving every bit of it.


Vad hon hade kokat ihop? Jomensåatt, det här:

Och för er som ännu inte kan crossfittiska flytande så betyder team-wod att man delar som man vill, lika många reps, lika lång tid vila/arbete eller vad som nu passar men alla reps ska göras. AMRAP betyder så många varv som möjligt inom "time cap" som idag var 35 minuter. (Fet chans att ens hinna ett varv, hahahha! ) Twisten idag var att mellan varje övning skulle vi också göra 10 kompissitups med medicinboll. "Buy out" betyder att efter time cap är klart så ska alla ro 2000 meter så fort man kan. Fortfarande dela som man vill. 

Jag körde skalad variant av övningarna så för mig var passet så här:
Rodd i 250 meters intervaller, lyckades hålla runt 2 minuters tempo
Boxjumpsen gjorde jag 10 första på låga nivån men jag kände att benen inte var med där så resterande 40 blev step-ups på mittenhöjden. 
Armhävningarn skalade jag med lila gummiband dom 30 första, sedan orkade jag inte det heller och krigade mig till dom 10 sista på knä. 
Jumping pullups var lugnt och vi körde dom om 10 stycken åt gången. 
Burpees. FAN vad jag hatade dom idag. Första 10 krigade jag mig till, sista 10 fick bli gå ut och gå in och jag var HELT död efteråt ändå. Det är här min o-form märks. Sara studsade som en boll, som vanligt ;-) 
Sedan gjorde jag knee-raises (Sara gjorde toes-to-bar), här delade vi mer efter vad vi orkade, toes-to-bar är ju bra mycket jobbigare än knee-raises. (hänga i stången och dra upp knäna så högt man kan). 
Goblet squats med 8 kg kettlebell. Vi körde 10 åt gången, jag stannade vid 90 grader, dels av tidsskäl men också för att skona vristen. 
Sara hann sedan också 10 wallballs. jag hade INGET mer i kroppen där så jag är glad att hon sedan också körde första intervallen på avslutande rodden. Även där delade vi med 250 i taget. Jag fick krypa av roddmaskinen efter mina intervaller, benen var helt slut, pulsen säkert uppe i 175. Men vi klarade det! 

Tog mig ett par minuter innan jag hade normal puls igen. Ett riktigt mördarpass med wod-döden runt hörnet från start till slut.

Vid sidan om mig och Sara krigade Marie och Therese, galet inspirerande! Och Therese är springer inte iväg när jag tar fram mobilen ;-) Tack vännen! 


När jag hade pustat klart så fick jag också hjälp av Marie att filma övningen vi gjorde med Bostjan i fredags, alltså övergången mellan pull-up och dip i en musle-up, så här ser det ut! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina