söndag 19 mars 2017

Söndag = Team-Wod - idag med en extra välkommen gäst!

För nån vecka sedan fick jag ett meddelande från en av mina gamla träningskompisar som undrade om hon kunde hänga med på ett provpass på Crossfit! SÅKLART hon kunde! Så idag körde hon och jag team-wod-en tillsammans. Så otroligt roligt och så saknat att träna tillsammans! ❤️️ Hoppas det blir fler gånger - snart! 😘

Ira var coach idag och vi fick en uppvärmning med baklängesutmaningar 😂 #hursvårtkandetvara. Dvs först göra en övning, typ sidohopp framåt. Sedan bakåt. Snacka om mind-fuck att göra rörelser baklänges, utmanande och roligt!

Därefter själva Wod-en som idag var rodd, burpees over och sit-ups enligt 27-21-18-15-12-9-6-3 . Dvs först 27 kalorier rodd, sedan 27 burpees med hopp över roddmaskinen, sedan 27 situps, därefter 21 av allt osv. ner till 3 och sedan upp igen på en time-cap av 30 minuter. Det blir många burpees det. 🙄 156 stycken tillsammans för oss. Mååååånga.  Tur jag hade studsbolls-Emma som teamkompis så hon kunde ta ett liiiiite större lass av burpees #tackvännen

Sedan visade jag runt lite i boxen och vi tränade rope-climb och jag gjorde NÄSTAN en toes-to-bar. Alltså det var typ 5 centimter kvar! 😜 Hade jag inte blivit så förvånad över att jag nästan gjorde det hade jag nog lyckats trycka mig upp dom sista centimetrarna också! Nästa vecka. Då ska jag banne mig göra det!

Bye Bye Boxen, ses nästa vecka!

Ps - jag älskar fortfarande inte burpees, idag heller. Varken igår eller idag. Ds



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina