torsdag 16 mars 2017

Thaiboxnings-PT med Madde igen! #filmtajm #hursvårtskadetvara

Det öppnade sig en möjlighet för mig att stanna en natt i huvudstaden och då hade jag dessutom en sån tur att Madde var ledig och kunde köra en PT med mig! #jippie #myluckyday så idag har jag varit på Fightbox vid Slussen! Riktigt Coolt ställe, litet men naggande gott 😂 och ett bevis på att det inte behöver vara fancy för att vara bra!



Jag värmde upp med hopprep och sedan fick jag lite skuggboxningscoachning. "Viftar" fortfarande för mycket och har inte tillräckligt med fantasi för att verkligen föreställa mig en motståndare. Hon har ju rätt när hon säger att det ser ut som att jag mest går omkring och viftar lite åt alla håll 🙄 Då har jag nåt att träna på ;-)

Sedan körde vi mitsronder. Lite längre kombos denna gång, men fortfarande fokus på grundtekniker. Framförallt min stands. Alltså på riktigt. hur j-la svårt kan det vara då? "Fram med axlarna" säger hon. "MEN HUR DÅ" känner jag. När jag tror att jag står rätt så gör jag ju inte det. Det ser jag ju i spegelen också men jag kan inte få kroppen att göra som jag ju förstår att den ska. Hyfsat frusterande. Hamnar för brett hela tiden, förflyttar mig med benen i kors. #herregud #kändemigsomenrookie ingen balans, ingen vikt framåt. Well. Ni kan se själva på filmen 🙄 😄 😄

MEN. När det blir rätt. När det hörs i mitsen att det är rätt. Då jäklar känns det så bra! Att få ett "sådärja! skitbra!" av Coach Madde gör att man blir mallig som tusan. Så några gånger idag gjorde jag mer rätt än fel. #progressnotperfection.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina