lördag 8 april 2017

Basic-pass idag - det var tur det för jag var inte mentalt närvarande

Halv skara idag då "tävlingsgruppen" hade sparringpass tillsammans med Nak Muay Varberg idag. Kalle höll i rondklockan och vi blev teamade en nybörjare med en fortsättare. Jag fick äran att coacha Ahmid 👍.

Lite uppvärmning och sedan basic mitsronder. Jag erkänner att jag inte körde stenhårt mot "min" nybörjare, han såg så rädd ut 😂 men jag tycker nog att jag fick lite ordning på honom till slut ändå. Jag minns ju hur det var i början, man skulle tänka på tusen saker och kroppen vägrade göra som den skulle.

Sedan skulle vi köra lite "blinka inte"-träning, det är ju ganska lätt för mig som simmare, mina ögon är härdade 😂 och så fick vi tid för några minuters fys också.

Sen satt jag så här och tramsade mig lite medans jag försökte bestämma mig för om jag skulle våga stanna på sparringpasset....


Nak Muay är ju PT-Gustafs klubb, han är inte hemma men hans kompisar var alltså hos oss för att sparras med vår tävlingsgrupp och mina tränare gjorde sitt bästa för att övertala mig att stanna. Det kändes ärligt en del jäkligt läskigt (det är inga duvungar precis) och en del jäkligt pinsamt.. pinsamt att dom ska "behöva" lära mig en massa. Jobbigt att vara fetsämst och få veta det, typ hela tiden. Men Well. Lite kunde jag ju vara med ;-)

Så jag var med på uppvärmningsronderna, en spark och en slag-rond och sedan körde jag första sparringronden. Men jag insåg att jag inte var särskilt närvarande och jag tycker det är så svårt att köra "fri sparring" mot sådana som är så extremt mycket bättre än mig. Det känns som att jag står där och viftar och inte gör nån "skada" alls. 🙄 Så för att inte skada mig själv eller nån annan så hoppade jag ur och satte mig och tittade på istället. 😊 Det SER ju så roligt ut, jag vill också kunna det där, jag vill kunna sparras som dom kan. Så. Öva mer. Progress not perfection - eller hur?  

Ja, och så får ju Gustaf komma hem nån gång så jag kan få privatlektioner lite närmare än att åka till Madde i Stockholm 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina