måndag 17 april 2017

En annan dag - en annan träning 😉 #marinasegetpass #letsjustdoit

Fick inget napp på boxens medlemssida innan passet men väl i boxen fick jag sällskap av Sebastian idag! Kul att du hängde på! 💪

Satt hemma och pusslade ihop ett pass med favoritövningar och en övning jag inte älskar jättemycket - än - gissa vilken? 😉 Och halvvägs in i passet tänker jag att "herregud vem gjorde det här helvetspasset" - eh... Det var ju jag... 😳

Jag döper det här till: Helt och hållet hundra 😉
  • 10x toes2bar/knee raise 
  • 10x enbensmark (12 kg)
  • 10x liggande ropeclimb 
  • 10x mu transition 
  • 10x matrix i ringar
  • 10x bollyft medcinboll (6 kg)
  • 10x kettlebellsving (12 kg)
  • 10x assisted dips
  • 10x ballslams (5 kg)
  • 10x burpees
Jag hade inte direkt nån aning om hur lång tid ett varv skulle ta men tippade på nånstans mellan 15 och 25 minuter. Jag hade fel. Jättefel. 😁 Det tog 10 minuter. Lite mindre för Sebastian, lite mer för mig. Så vi vilade lite och tog ett varv till. Jag tror att med ett par minuters vila mellan rundorna skulle man nog kunna köra det 4 varv tror jag. Får prova det nån gång. 

Det var faktiskt ett roligt pass måste jag säga, minus burpees då. Men dom behövs. Både burpees och matrix är rejält pulshöjande och bra helkroppsövningar. Det blev ganska överkroppstungt, kanske att man skulle byta dips mot overhead lunges eller nåt för att få lite mer benfokus nästa gång! 👍

Trött blev jag. Kroppen känns helt nedtränad, ont och "överkörd" överallt. Blir bra med två dagars vila nu 😉 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina