söndag 30 april 2017

En riktigt jäkla skön ända-in-i-väggen-wod #vessigekettlebell #hemlösagjuterietpåvift

Jag och några av mina hemlösa crossfit-buddies begav oss idag till Vessige Kettlebell där coach Oskar gav oss vad vi tålde och lite till! #älskarminträning #endorfinerisgoodshit



Först, stort tack till Vessige Kettlebell för att vi får vara hos er! ❤️ Ni har en fantastisk "box" och jag blev väldigt positivt överraskad både över lokal och utrustning! Dessutom finns där något jag faktiskt har saknat mer än jag insett, speglar! När man som jag har kroppskontroll som en nyfödd kalv är det rätt bra att kunna se vad man gör 😉, nämligen.

Passet idag var en variant på 12 days of Christmas, 12 days of crossfit 👍😜 Man kör alltså passet enligt "idioten"-koncept. 12 övningar ger 12 varv där man i första varvet gör övning 1. Andra varvet övning 1 och 2, tredje 1,2 och 3 osv. Rätt många repetitioner alltså 😜. Jag klarade inte timecap på 25 minuter men nånstans 30 minuter blev det.



Mitt pass med skalningar blev så här:
  • Clean & jerk (frivändning med press) 20 kg
  • Lateral bar burpee (burpee, hopp över stången, ny burpee)
  • Push press 20 kg
  • Liggande toes-to-bar (ligger på rygg och håller i stången och lyfter fötterna till stången)
  • Wall balls 3 kg
  • Lunges (utfall utan hopp)
  • Deadlift 20 kg (marklyft)
  • KB snatch 8 kg (lyfter en kettlebell från golvet upp på rak arm)
  • Pullup med gummiband / ringrodd
  • Front squat med kettlebell 8kg
  • Pushups på knä
  • Burpee

Som vanligt lyckas jag plocka ur mer ur kroppen än jag egentligen orkar för efter sista burpeen föll jag ihop och fick knappt nån luft, då är det tur att coachen är utbildad inom området "ta hand om skadade människor" 😉 för jag fick ingen luft, inte ens att hosta... 😵 så upp med benen och "andas, andas, andas". Efter nån minut kunde jag åtminstone överleva i fosterställning 😜 Sen kommer dom rååååååsa molnen och allt är bara skönt, bra och alldeles underbart! 


PS: På Vessige Kettlebell får man inte träna utan tröja, använda magnesium eller droppa vikter. Så bara för att busa med Garry så tog vi av oss för bilderna 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina