lördag 15 april 2017

Ett galet roligt sparringpass - Glad Påsk alla bloggläsare!

Påskafton till ära så var starten på passet framskjutet en timme - jag kände mig alltså fräsch som en nyponros när jag anlände till lokalen idag... eller inte... men i alla fall inte komatrött!

När jag vaknade idag hade jag ont överallt. Precis överallt. Då vet man att man inte fegade dagen innan... 🙄 I uppvärmningen när vi ska göra första burpeen så känner jag att "men va fan kroppen kom igen nu". Vaderna gjorde ont (eh.. konstigt, jag gjorde 666 singelhopp och 74 double unders igår.. och då har jag inte räknat alla singelhopp jag gjorde mellan mina DU... ), ryggen var precis slut (finns risk att jag nog inte hade perfekt teknik i alla power cleansen.... 🙄) Tricpes värker, låren var trötta... Men efter ett tag var jag uppvärmd och då kändes ju allt bara lattjo lajbans igen!

Vi fick börja med low-kick träning och där känner jag att jag verkligen fått hjälp av Maddes träning i att stega åt sidan i kicken så det var kul! Sedan var det bara sparring för hela slanten. Först kick-sparring och då fick jag bara köra en rond med Anna sedan kom Bi och delade på oss ;-) så jag fick köra mot Bi (tränaren) och det är ju alltid grymt tacksamt! Fick upp mig själv på tå och fick till vridning så det fick jag positiv feedback på! Skönt! Sedan hade vi "kick-block-kontra" och då körde jag mot Kalle. Han är lång. Men jag kunde träffa honom på överarmen ändå. Hejja mig! Fick bra coachning där också och det känns verkligen att dom börjar sitta nu! Ska jag bara lyckas hålla balansen också. Och bli starkare (alltså sluta fuska med övningarna jag fick av Madde... 😳) Sedan körde vi "pet"-sparring. Vet inte om det var så mycket "pet" för min del ;-) Fick ett par riktigt tuffa ronder mot Kalle, mot Erica och mot gästtränande Mette (tack för tipsen Mette!!).

Han den där Kalle är svår att komma åt. Jättesvår. Jag fick nytta av att Svempa dök upp bakom en säck och viskade "gå in och dra en uppcut i magen på honom" 😀 Det var nog typ det slaget jag träffade 😂. Tur han är så snäll, Kalle, och säger snälla saker, så det blir kul ändå 😘


Nu har jag isat en tå och mitt vänstra lår (som jag tydligen skyltar med väldigt tydligt säger Erica), druckigt kaffe så dags att duscha och ta tag i dagen! Kram och Glad Påsk till er allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina