söndag 16 april 2017

Helt på egen hand - 12 varv Cindy

När alla påskdagens måsten hade klockan blivit 18 - så hög tid att rulla iväg till boxen för dagens träningspass! Jag var helt ensam. Det var lite tråkigt idag, jag hade gärna haft lite sällskap!



Funderade ett tag på hur jag skulle lägga upp träningen för att skona alla kroppsdelar som redan är slutkörda, dvs, inga vader, ingen ländryggsbelastning, helst inte triceps och axlar. Hm. Jag bestämde mig för att köra Wod-en "Cindy"



Jag skalade pullupsen med grönt gummiband, det var kanske lite för lätt men jag försökte vara explosiv och komma upp ända till bröstet och inte bara precis komma med hakan ovanför. Push-ups skalade jag med lila gummiband och på knä. Jag lyckades få ihop 12 rundor på 20 minuter och det är jag nöjd med! Jag kände av muskelfästet på utsidan av vänster knä, blir nog lite blå där om nån dag... 🙄 så, alltså inte ont som i inflammation utan ont som i jag-har-fått-en-del-sparkar-där. #skyllermigsjälvsåklart

Sedan provade jag hur långt jag kunde ta mig i monkey-bar-en och jag fick ihop 8 pinnar. Inser att jag behöver få lite timing i svingandet och förflyttandet av händerna så jag ska öva lite på det! Sedan provade jag några toes-to-bar. Gick sådär. För trött i ländryggen för att orka få upp benen tror jag. Men jag gjorde några bra försökt och sedan 20 stycken "klockan tre"-core-övning (ligger på rygg med ländryggen i och benen i 90-grader, sträcker sedan benen mot "klockan tre" i en tränkt klocka.

Sedan fick det faktiskt räcka för idag. Båååååring att vara där helt själv men jag har tränat, Det är det som räknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina