fredag 14 april 2017

Hero-Wod "Ebba" - för att hedra offren i Stockholms-attacken #prayforstockholm #fuckterrorism

En viktig del av crossfit är hero-woddar. Dessa skapas för att hedra "män och kvinnor som stupat i strid", men inte bara det, utan även av andra anledningar.

En wod för att hedra de som omkom i attacken i Stockholm förra fredagen har döpts efter den 11-åriga flickan "Ebba" och den ser ut så här:

❤️ 4 varv, ett för varje dödsfall ❤️

74 double unders (7/4)
17 power cleans ((20)17) 50/30
14 shoulder to overhead (klockslaget 14)  50/30
53 cal rodd (klockslag .53)

Det kändes väldigt passande att köra den här på långfredagen en vecka efter attacken så tack till Gjuteriet som satte in det som ett extra pass och tack till Anna som hoppade in som coach ❤️

Jag utmanade mig själv idag och satte på rx-vikterna på stången och tänkte att nån gång måste ju vara den första och idag känns som en riktigt bra dag där jag hade en hel del extra motivation bara av anledningen till att vi var där och gjorde just dessa övningar.

Så, mitt pass blev så här:
Första varvet
74 DU
17 PC 30 kg
1 S2OH 30 kg (pb tror jag)
13 S2OH 25 kg
53 cal rodd
(detta tog 25 minuter)

Andra varvet
222 SU (single unders, försökte köra dom i snabbt tempo)
17 PC 25 kg
14 S2OH 25 kg
53 cal rodd
(tid hit ca 45 minuter)

tredje och fjärde varvet
222 SU
17 PC 25 kg
14 S2OH 20 kg
53 cal rodd
(total tid 63 minuter)



Jag är ruskigt stolt över att jag vågade prova på RX-varianten av passet, det var faktiskt HELT omöjligt att få upp 30 kg dock. Men jag provade. Jag fegade inte ur. Det var ett väldigt jobbigt pass. När det var som tyngst så tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är som är just här och kan göra just det här. Då orkade jag lite till. Men det var många svordomar, tappade skivstänger, svåra yrselanfall, illamåendeattacker och hopprepssnärtar på smalbenen innan jag var i mål Men i mål kom jag. ❤️

#prayforstockholm #vigerossaldrig #domkanintevinna #kärlekenvinneralltid ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina