söndag 9 april 2017

Med näsan 1 cm från väggen :-o Team-wod #theextremeway

Coach Emma gav oss en rejäl utmaning idag på teampasset 😜 vårt team bestod idag av mig, Sara och Lamah, vi delade alltså så att två körde halva (samtidigt) och en körde andra halvan, fast i flera övningar blev det istället att jag körde "min" del i egen takt medans dom körde "team".

Sjukt jobbigt pass. Löjligt flåsigt. Löjligt tungt. Men vi gjorde det!

Först var det 400 meter löpning med viktplatta. Well, som ni vet så springer inte jag så det gjorde jag inte idag heller 😜 utan jag rodde under tiden som Sara och Lamah sprang 😉

Därefter teampass med:

  • 100 wallballs
  • 80 pullups (jag skalade med grönt gummiband)
  • 80 thrusters (här körde jag "eget race" räknade inte exakt men jag fick kanske ihop 20 stycken med 5 kilos stång och bräda under hälen)
  • 60 toes to bar (jag lackade ur GAHHH när jag bara klarade 2 och den tredje ramlade jag ner på. igen. 2 gånger. Så jag körde sedan knee to elbow under tiden som dom andra två räknade ihop resterande)
  • 60 shoulder to overhead, jag körde pushpress med 30 kilo och gjorde mina 30
  • 60 utfall - oviktade för mig
  • 40 manmaker (plankposition på hantlar, enarmsrodd, hopp in, hantlar i taket, ner igen)
  • 40 burpees (jag gjorde mina 20 i min takt)
Hm. Glömde jag nåt nu tro? 

Avslut med 400 meter löpning (rodd för mig då). 

Well, after shoulder-to-overhead var jag 1 cm från väggen. Sjukt jobbigt dit. Därav att jag "vilade" med oviktade utfall. Det var tur det för avslutningen med manmakers och burpees var överjordiskt jobbig. FY FAN. Svetten rann och det var alldeles för lite luft i lokalen. MEN. Vi tog oss igenom det. Vi gjorde det, Vi är jävligt bra, och starka. Och snygga! Eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina