lördag 22 april 2017

Om en träning med en extra guldkant!

Med två tränare iväg på utbildning så gästade idag Svempas dotter Hanna oss som tränare. Hanna är en grym, stark och erfaren fighter och jag erkänner mig ett uns starstruck 😉. Det är verkligen lyxigt att nu ha fått träna för TVÅ så duktiga kvinnliga fighters - Falkenberg levererar, så kan man säga! #förebilder


Dagens pass började med hopprep och idag lyckades jag göra 4 double unders i följd med bara ett singelhopp i mellan. Det går framåt! Sedan fick vi värma upp höften med knän och därefter lite lowkicks. På med grejorna och pet-sparring resterande tid. Idag fick jag lov att köra med Anna ;-) så tryggt och hemvant 😉 Hanna kom med flera riktigt bra "pointers" och jag suger åt mig som en svamp. Jag vill ju utvecklas och bli bättre! Sjukt inspirerande att se hennes fotarbete 👏👏👏 Anna och jag lyckades att nästan inte skada oss alls, jag slog bara mig själv i ögat med handsken en gång. #klantigareäntillåtet men framförallt skrattade vi jättemycket. Älskar min träning. Älskar att den ger mig så mycket skratt förutom att den ger mig en stark och funktionell kropp!

Vi avslutade med att Hanna (som också är yoga-lärare) körde lite Ashtanga-yoga med oss. (Hon har klasser i vår lokal söndagar - kolla mer här. ) och det var som vanligt dagens största utmaning. Särskilt att stå i nedåtgående hund och kontrollerat sedan "hoppa" in och under sig själv liksom och ut på andra sidan. Jomensåatt. #nuharjagnåtmeratttränapå 😳 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina