söndag 2 april 2017

Skivstångspass med svettigt avslut #enheltvanligsöndag #rodd

Jag behöver kurera min förkylning ordentligt så jag har tagit ledigt från simskolan idag, med 2 veckors uppehåll sedan så är det tre veckor utan simhall, borde vara tillräckligt för att bli frisk!

Så, idag blev det sovmorgon och softish day hela dagen tills nu, dags att träna! Idag var det bara jag och skivstången (jo och roddmaskinen) 😊

Började med hopprep som uppvärmning, får inte till fotarbetat sådär snyggt "boxing"-style men hoppar i alla fall obehindrat 5-7 minuter.

Sedan körde jag 3x7


  • Good Mornings (20 kg)
  • Knäböj (30 kg)
  • Hakdrag (20 kg)
  • Rodd (40 kg)
  • Utfallspress 3x10 (20 kg stång)
Som pausövningar gjorde jag baksida axel och utåtrotationer med gummiband samt tränade på några musle-up-transistions

Avslut blev 1000 meter rodd där jag försökte hålla 2 minuters tempo. Det höll i 400 meter 🙄 sedan dog jag och fick flåsa lite. Satte ribban på 2,10 istället och körde ytterligare 250 meter, vilade och pressade sedan dom återstående 350. Rätt in i rodd-döden. FY FAN. Hatar verkligen att börja träna cardio igen efter en förkylning. 

Men jag kände mig grymt stark som gjorde skivstångsrodden på 40 kg och nöjd över att ha tagit mig igenom min första rodd-tusing på ett bra tag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina