söndag 23 april 2017

Söndagsstyrka på temat "man tager vad man haver" #hemlösmeninterådlös #gjuterietgoesbacktobasics

Gjuteriet CrossFit är ju numera hemlösa - men för det är vi inte rådlösa. Vi är lite spridda för vinden men vi har varandra och vi fixar vår träning ändå! Jag har ju turen att ha ytterligare en träningslokal som jag idag fick låna nycklar till. Det är ju inte "gym" men det finns lite allt möjligt roligt. Crossfit handlar väl om just det. Att träna med det som finns till hands, vält ett träd, rulla en sten, lyft en bil... 😊 Back to the basics helt enkelt!



Jag fick med mig Anna också 😘 och vi botaniserade runt i det rum som innehåller lite allehanda "gymmaskiner", viktplattor och - viktigast - en SKIVSTÅNG.

Så, vi klurade lite och tillgången till vikter till skivstången fick styra vad jag hade den till - inte så svårt val kanske. MARKLYFT. Men det var svintunga 70 kilo idag. Och Jäklar vad det låter när man inte har ett mjukt golv att sätta ner den på! 😮 Utöver det så satte vi på 10 kilo på en annan stång och körde bicepscurls #discoträningdeluxe (jag vet, SÅ INTE crossfit att köra bicepscurls, men va fasen, ibland måste man bryta normerna lite 😂) , hakdrag med ytterligare nån annan stångvariant, underarmsrullning, framåtlutad bröstpress i kabelmaskinen, sumosquats med kettlebell och så - min favvo-övning som jag faktiskt har saknat jättemycket - stående latsdrag! #älskarverkligendenövningen

Det krävdes lite kreativitet för att få ihop det här - men finns det en vilja så finns det ett sätt. Skruvmejslar är t.ex. jättebra viktmagasinsspärrar 😂


Inte på nåt sätt det mest effektiva pass jag kört, har inte en aning om vikterna och fri-base-ade rätt hårt med repsen också. Så ett discopass från början till slut. 


Stående lats alltså. Sicken övning. Jag erkänner att jag faktiskt saknar en kabelmaskin sedan jag gick över till Crossfit. Jag vet att det liksom går emot "filosofin" men fasen, alltså, den är ruskigt användbar! Well. Jag har ju en här, får börja köra latsdrag inför varje boxpass 😉

Sedan fipplade jag också upp våra "slamropes" i ribbstolarna och se, då kunde man göra liggande rope-climb där! YEY! #uppfinningsrik

Vi avslutade med lite spark på säck. Så liiiite flås blev det också. Jag borde sparka mer säck. Jag borde sluta titta ner när jag gör det.




So long friends! Det ser ut som om jag kan träna boxning på tisdag. Jag håller tummarna för det. Hjälp mig gärna!

❤️ ❤️ ❤️PUSS alla fina tränings- och bloggkompisar! ❤️ ❤️ ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina