torsdag 25 maj 2017

Jag och stukade foten körde thaiboxning!

Nä, nu tänker jag inte sitta hemma och uggla nåt mer. Tejpade upp foten stenhårt och åkte iväg till Glommens Thaibox idag på morgonen!

Idag var det mycket slag mot huvudet, det var en extra utmaning att stå och ta emot slag i en minut, jobbigare än man kan tro faktiskt. Anna är stark ;)  Temat idag var "jab-cross-hook-armbåge" och när jag fattade att jag liksom skulle "gå in i" min gard igen efter hook-en så blev det kanonersbra! Hejja mig!

Vi tränade sedan också "defense" där vi turades om att gå mot den andra så den som slog backade och slog. Det är förvånansvärt svårt att gå baklänges och mata slag framåt samtidigt. Blir tilt i huvudet. Men viktigt att träna på!



Avslutande fys-et var dock inte något för min fot så jag hittade på mina egna nummer med en kettlebell ;-) 9x1 minut och jag körde varannan svingar med 12 kg och varannan snatches med 8 kg. Svettigt. Flåsigt. Jobbigt. Hjälp vad jag är otränad!

Vad som också hände idag - samtidigt som jag körde thaiboxning - var att mina kompisar invigde den nya cross-fit-boxen med ett pass! Ser fram emot att komma igång där och få lite mer regelbundna dejter med skivstänger, talk och underbara träningskompisar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina