torsdag 22 juni 2017

Ett fett "håll käften"-pass signerat Kalle!

Ett upprop i klubben facebook-grupp om extra träning idag gjorde att jag kastade mig på like-knappen. EXAKT vad jag behövde. Få lite stryk...🙄 och det fick jag. Så är det nämligen när man inte är fokuserad och närvarande på träningen - då straffar det sig. 🙄

Passet var grymt kul. Egen uppvärmning där jag piskade mig själv på både armar fötter och rumpa med hjälp av mitt hopprep. Jättefiffigt, verkligen. 🙄 #detärdåmanvetattmanlever #resdigeftervarjesmäll

Sedan mitsar och jag körde med Erica. Avsakanden av träning dom senaste veckorna har verkligen satt sina spår. HERREGUD så dålig kondition jag har! Det är ju löjligt! Men 3 ronder var a´3 minuter, dealen var att mitshållaren skulle kontra med en kick efter varje kombo. Kul och utmanande och jäkligt gött att få slå hårt på mitsar!

Sedan sparring, först bara jag och Erica. Hon är galet kul att sparras mot. Fast idag var jag ju inte så väldigt närvarande så en och annan träff på näsan fick hon in, hon är grym på att trycka in sin höger mellan mina handskar, mitt försvar brukar vara att försöka slå undan den innan den når fram men idag var jag lååååååångsaaaaaaaam. Snigellångsam. Så pang bara. Jag skyller mig själv och biter ihop och fick väl in en och annan spark i alla fall. Och min vänsterkrok. 👊

Sedan 3 ronder med sparring där vi bytte motståndare i varje rond. Jag fick börja mot Kalle. Jag fick inte svära sa han. Straffet överenskoms till 5 burpees. Jag fick göra 5, men slapp typ dom 25 som jag hade på tungan men bet ihop om 😉 Han är hård. Fick många smällar. Typ yr-i-huvudet-många. Så jäkla frustrerande att inte ens vara i närheten av att komma åt honom. Lyckades fina en jabb en gång och istället lägga en low-kick men han vann ronden med 39-1 - typ. 😂

Erica och jag lyckades sedan med bedriften att jag satt mitt knä i vägen för hennes spark så pang där. Men hon är bra. Och svår. Men slår aldrig så hårt att det är obehagligt!

Nu ska jag försöka varva upp min träning igen för min kropp mår verkligen inte bra av det här. Stel, trött, ont. Så vill jag inte ha det. Jag vill köra mina 5-6 pass per vecka. Då mår jag bra!

Tack för passet idag Kalle! Grymt! Mer sånt!



2 kommentarer:

  1. Jäkla dumma Google. Min kommentar försvann 💩

    Skrev nåt i stil med att endorfiner från fysisk ansträngning när en behöver få ut frustration är oöverträffbart. Å att jag tycker det hade varit skoj om du varit hos Jenny igår, men det kommer fler tillfällen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dumma dumma google och kommentarer!! Jag kopierar ALLTID innan jag postar.
      Well. Ja, endorfiner is good shit!
      Jag hade det bra här hemma i min ensamhet. Jag trivs rätt bra i mitt eget sällskap liksom..

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina