torsdag 29 juni 2017

Tack kung, förlåt coach, Oskar för den genomköraren... #crossfit

Insåg att jag är skyldig er ett inlägg! I tisdags morse pausade jag från jobbet och anslöt med Emelie och ett gäng andra till Coach Oskars morgonträning.






Fröken som inte springer började med att ro istället för att springa och sedan var det ett härligt pass i tre delar!




Först älskade underbara marklyft! 75% av mitt 1RM är 67,5 kilo men med tanke på att mängden tung styrketräning varit högst sparsam den senaste tiden så la jag mig på 60 istället för 70. Det var tungt nog ändå :-D

Del 2 var

timecap 20 minuter
3 rundor av
5x 3 PC (frivändningar - power clean) + 3 FS (front squats) +2 S2O  (shoulder to overhead - axelpress)
15 pushups


Sista delen var
15 cal rodd
15 cal ski erg
15 cal assault bike


Superroligt pass! jag slogs dock av hur seg och svårövertalad min kropp är på kondition sådär tidigt på morgonen (tidigt? nåja... för mig... ) Jag körde med dubbla stänger i lyften för jag ville ha 30 kg i frivändningarna, och det klarar jag inte front squat, jag försökte men det blir inte bra. Jag tryckte dock upp dom två första axelpressarna med 30, det är jag nöjd över!


Igår var det meningen att jag skulle tränat med en kompis men det blev inte så så det blev vila istället! Idag är det sommarträning på thaiboxningen, det krockar tyvärr med mina barns åkning på konståkningslägret så jag får hoppa över det. Men nästa vecka hoppas jag hinna med att boxas lite också! (Ha, insåg precis att jag sysslar med box och box ;-)  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina