lördag 8 juli 2017

Bonusboxning #endorfinerisgoodshit

Ibland är jag lite bitter över att jag inte hittade thaiboxningen som ungdom, att jag liksom slösat bort ett halvt liv utan att förstå att träning kan vara ruskigt roligt. 😀😍 Det är ju faktiskt Gustafs förtjänst att jag hittade "min" träningsform. #tackcoachG

Det är lätt att tro att det är en "bra" träningsform när livet är stökigt och man behöver avreagera sig, men tvärtom, det är riktigt svårt att boxas när känslorna sitter på utsidan. Men trots det så ger det ett rejält endorfinpåslag som tar mig igenom den här dagen också. 👍👊



Så, medans barnen roade sig med att leka kurragömma på nederplan så körde jag och 3 kompisar en egen boxningsträning idag. Vi värmde upp (mina höftböjare 😬🙄 #tantvarning) och körde sedan 3x2 minuter mits följt av 2x2 ronder sparring "laget runt". Vi körde sist lite egen fys där jag körde KB-sving och enarmssnatch i 1 minuters intervaller, 4 klarade jag innan väggen föll över mig 🙃😜

Komplett genomsvett och med ett lite större lugn i kroppen åkte jag och kidsen sen hem och chillar i vår lägenhet 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina