fredag 21 juli 2017

Fredagsfys = Black Lung i team-variant!

En klassisk "Wod" stod på tavlan idag - Black Lung - men vi körde den i team-variant, det är kul att teama, för mig för jag tvingas vila och tvingas ta i liiiiite extra för att inte sinka min "partner". Men också för att man då kan deala lite och idag tog min partner några fler burpees och jag några fler pull-ups (för jag skalade mina till jumping medans hon gjorde dom kipping... )

Gött jobbat av oss!


Black lung är alltså:
21-15-9
- Thrusters
- Push Ups
- Front Squats
- Pull Ups
- Wall Ball Shots
- Burpees





Eftersom vi teamade 2 och 2 gjorde vi 42-30-18 reps istället. Min partner körde skivstång men varken vrist eller rörlighe tillåter det för mig (i alla fall inte i fler än 5 reps) så jag körde 8 kg kettlebell i thrusters och front squats. Push ups på knä, pull ups gjorde jag jumping och wall balls med 6 kg i första rundan, 3 i dom andra. Burpees. Älskar dom inte jättemycket. Än. 😆



Det var typ lite svettigt. Och "lite" jobbigt. 🙄 Inser att jag inte har hundra koll på vår tid men runt 40 minuter tror jag. 

Jag gjorde mig själv stolt idag. Tack Therese för - som vanligt utmärkt - coachning och tack teamkompis för hejjarop och sällskap! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina