fredag 28 juli 2017

Fredagsfys blev en styrkerunda!

Coach Bostjan är tillbaka! Idag stod ett styrkepass på tavlan. Det var nog lite bra för min kropp 😂🤣

Fast lite svettig blev jag ändå såklart 😇



Först en bra och noggrann uppvärmning med stretch. Behöver jag. Massor. Sedan genomgång av pass och övningar och uppdelning i grupper.

Därefter tog vi oss an dagens utmaning!


Backsquat är knäböj på svenska. Det gillar ju inte min kropp jättemycket när den är hel 🙄 så när nu mitt knä börjat tjura (pga inåtroterad vrist pga stukning) så tänkte jag först att jag gör tunga kvartsböj istället så första varvet gjorde jag det med 55 kilo. 2a och 3dje varvet gjorde jag 90-ish böj med 35kg o h sista varvet fick jag Therese att passa så då provade jag djupa med upphö
jd häl (35kg) och det funkade!

Jag testade pullups med det röda gummibandet och supinerat grepp och lyckades göra 1! Axelpressar med 8 kg hantlar och enbensmark med 8 kg.

Avslutade utanför passet med 10 burpees 😂😂😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina