tisdag 11 juli 2017

Mits-fys-typ-cardio-box-pass

Tisdag. Boxningsdag 👍 Kroppen trött men börjar i alla fall närma sig nån slags form som jag känner igen mig i. så på rätt väg. MEN. Alltså, att trappa upp crossfit-en igen gör ont. Jäkligt ont. Typ överallt 😆så det var en stel Marina som sprang runt i salen idag och jag är tacksam att vi rätt snabbt kom in på väsentligheterna.

Mits. Enkla kombos, fokus på fys/cardio. Behövde jag idag. Tack Bi! Så, i princip bara mata enkla slag. 123- dubbel högerspark, 1234-dubbel vänster spark, samma fast med knä. Repeat. 5x1 minut. Pjuuuuuuu. Hög puls efter det. Svettig som en tok dessutom då vår lokal har thailandsvärme på sommaren - passande va?

Sedan 4x 30 sekunder enbart kickar. Jag lyckas inte göra dem sådär snyggt som Erica dock med bara ett hopp i mellan, jag tappar balansen då, plus att jag kände att vristen inte var stabil. men jag blev trött ändå. #bettersafethansorry #förnuftetsegrade

Sedan var det lite intervallfys men jag insåg snabbt att dom flesta övningarna var av den typen som antingen fuckar upp min vrist eller min bäckenbotten (jag kissar på mig allså) så jag tog fram mitt hopprep och hoppade istället, så avslut för mig 10 minuter hopprep, mestadels SU, gjorde några DU också men jag skyller på det mjuka golvet att det inte gick så bra idag.  

Efter passet såg golvet vid mina grejor ut så här.. hmm.. jag som är en sån ordningssam person HAHAHAHAAHA Well. Avslöjad! Men svettig var jag. Och nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina