onsdag 19 juli 2017

Murphishsortoffastmedkettlebell-pass idag!

Why not träna en onsdag liksom? Marie hade kritat (sic!) ihop ett sort-of-murphish-pass idag till oss. (för er icke-crossfit-lovers så är Murph en klassisk "wod" (pass) som anses vara ett av dom hårdaste passen, googla, finns en hel del horror-stories).

Jag blev glad att jag också fick träffa Elin igen! Så vi teamade ihop det. Gött jobbat tjejen!


Först lite uppvärmning - jag är fortfarande stel som en pinne trots ihärdig träning dom senaste 10 dagarna, whats up med kroppen liksom??? Fattar inget! Well. Sedan lite teknikträning i "ryska svingar", behövdes. Jag hamnar alltid för brett när jag gör svingar (story of my life verkar det som.. kämpar ju med för brett stands i thaiboxningen också). 

Sedan själva passet då. Åh Lord have mercy!


Team om 2 vilket innebär att jag gjorde hälften av repetitionerna. Timecap blev 35 minuter (inte det som står på tavlan alltså). Elin och jag delade i 10-or och vi klarade att hålla det passet igenom faktiskt. 

  • 300 svingar (jag hade 12 kg)
  • 100 sittande axelpressar (6kg per arm för mig)
  • 200 armhävningar (jag gör på knä och den varianten där jag lägger mig på mage mellan varje och pressar upp mig, den är skonsammast för min axel). 
  • 300 Air squats
  • 300 svingar (bytte ner mig till 8 kg)
Vi klarade inte timecap riktigt så efter dom första 100 svingarna av dom sista 300 så körde vi bara på så mycket vi orkade och när tiden var slut hade vi då 30 reps kvar. Efter pustning och stretchning av underarmar gjorde vi sedan våra sista reps. Alla reps ska göras. Punkt. 😜 

PT-Gustaf sa en gång "jag struntar i om vi är här till i morgon bitti du SKA göra alla tio, det får ta den tid det tar men tio ska du göra". Den filosofin har jag tagit med mig. Jag kanske skalar dom, jag får vila, jag får göra vad som helst, men har jag bestämt att jag ska göra X reps så gör jag det. Det är en mental träning som gör väldigt mycket för mitt "pannben" och som har tagit mig igenom väggen ett par gånger. 

Tack coach Marie för ett kanonpass och tack Elin för sällskap och gött team-work! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina