fredag 14 juli 2017

När det står DL på tavlan vet man att det blir ett bra pass!

Semester och morgonträning! Min kropp är inte lika stark och pigg på morgonen, och det fick jag verkligen hantera idag.... 😱

Det var Erik som var coach idag, stackare, han har inte ännu vant sig vid min pippilångstrump-inställning 😂😜 men snart så ler han nog bara, som dom andra 😉

Först idag Deadlift (Marklyft) älskar verkligen marklyft, idag med twisten att vi skulle pausa när vi lyft stången några cm, det gjorde det lite tyngre, såklart, men det var inte förrän på 65 kilo som det kändes rejält... Vi körde 10-8-6-4-2 med ökande vikt, jag började på 50, ökade till 60 för 8-an och sedan med 5 i taget, men inte för 2-an, 70 var TUNGT idag 😬😵 Men jag gav mig ändå på ett försök på 75 sen. Helt tokkört. Mellan varje set skulle vi göra 3 stående jämfotahopp som kompletterande spänstträning. #vadärvälenbalpåslottet Här ville coachen att jag skulle köra mixat grepp men jag vill inte det, av några olika skäl, det finns såklart bra anledning att göra det men jag tycker jag har lika bra att låta bli. Så det gjorde jag. Lät bli alltså. 😉😇

B-delen av passet var en cardiowod
Ett varv runt parkeringen bärandes på en medicinboll
40 wallballs
Ett varv
40 sit-ups med bollkast
Ett varv
40 burpees över bollen
2 varv
Timecap: 14 minuter

Jag klarade inte time cap men gjorde klart ändå! Hade 3 kg bollen, grupptrycket fick mig att springa när jag hade tänkt gå... Det var dumt.. Wallballs belastar vristen rätt hårt, särskilt som vi ännu inte fått tillbaka hälkilarna, och löpning i skor som inte är avsedda för det på ojämnt underlag... Ja, inte mumma det heller. 40 sit-ups var Dick en baggis, dom gjorde jag utan paus. 40 burpees däremot 🤣😲😱 dom var sådär strikta kan jag säga men dom gjordes i alla fall.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina