torsdag 7 september 2017

Kick - block - kick - block - kick - AJ! #mascaraiögatgöront

Riktigt bra pass idag. Vi hade det stora nöjet att få ha Hanna Mjöberg som coach, ytterligare en falkenbergsfödd elitthaiboxare, Falkenberg levererar, always! Som assistent hade hon pappa Svempa. #lovingit.


Hela passet var i princip kicksparring, kul, annorlunda, bra upplägg, bra progression. För egen del undrade jag vad jag gett mig in på redan i uppvärmningen. Det är tydligt att jag pressar mig själv hårt nu så jag ska försöka vara lite försiktig och vara lite snäll ett tag. Jag behöver dessutom vara mer noggrann med att värma upp foten och vaderna så fotskrället kan läka nån gång. Tyvärr blir inte vänsteraxeln nåt bättre heller. Suck och suck och suck.


Fick teama med Anna idag, bra och roligt och det behövde vi. #pussvännen




Så, vi fick först bara kicka med höger och kompisen skulle blocka och så skulle vi föröska hitta läge, finta och luras, sedan utvecklade dom det i lite olika steg tills vi var på fri kicksparring, i princip.


Lite slagkombos på handskarna (anna träffade mig löst i ögat men jag fick mascara i ögat, det gör FAN så ont, tar hellre en smäll faktiskt!) och lite fysövningar instoppade här och där. Gissa vad? Yepp. burpees. Jag har gjort burpees på VARENDA pass sedan före sommaren. What up med världen liksom?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina