torsdag 21 september 2017

Om att bekänna färg och ett ryggläge

Idag var minutrar och millimeter på min sida, en halv minut längre fram på vägen och jag hade inte lyckats ta mig av i Lindome när det var dubbla olyckor på E6, nu kunde jag ducka det och istället köra runt via Särö-vägen så jag var hemma i tid för att åka och boxas! YES!  (tack vare waze-appen kunde jag se var olyckorna var dessutom! älskar den!)

Idag var det kombinerat pass med fortsättare och "motionärer", Erica och Kalle turades om att coacha och vilket bra pass! Riktigt roligt, lagom utmanande, och varierat och genomtänkt. Jag gillar verkligen det nya upplägget!

Att världens bästa boxningsanna var där gör ju inte saken sämre! Löv ju bejbi! ♥️



Passet hade fokus frontkickar så i princip ägnade Anna och jag en timme åt att sparka varandra i magen, och vi hade askul samtidigt. Det låter ju helt knäppt, men jag lovar, våga prova, det här är sannerligen den roligaste sport jag någonsin provat på! På slutet fick vi sparras lite, jag tycker det är roligt, och utmanande när man både ska sparras mot någon som kanske gör sina första pass och någon som är typ hård som sten och har tränat i 15 år... och byta mellan dom på 10 sekunder... 😏

Det var där ryggläget inträffade. Det är fan läskigt hur fort det går. Och det är bra att få den realitychecken när man tror man är grym 😂 😂 Så, där står jag och han är snäll och låter mig få in massa smällar, coachar bra och ja, då säger det bara PANG så ligger jag raklång på ryggen och fattar inte vad som hände, Eller det fattar jag ju, jag blev fälld, men det finns liksom inget "på vägen ner" utan det är bara tjong i mattan. Well. Jag höll. Så inga spruckna revben och vristen klarade sig också så all is good!

Till sist fick vi en lite slag- och sparkfys. Jag gillar att fysen har boxningsinslag, det är ju trots allt därför vi är där!

Hejja grymma coacher och tack världens bästa boxningsanna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina