söndag 3 september 2017

Uppförsbacke, uppförsbacke, uppförsbacke.

Det var en himla tur att coach Oskar hade gjort ett så roligt pass och att jag fick teama med Eva för IDAG var det långt mellan smilgroparna. FY FAN.

Passar ju dåligt då att passet var till Coachens dotters ära 🙄 jag borde  kunnat hitta lite babylycka, men idag var det mer så här: 👿 I mål kom vi, även om jag skalade mer än lovligt på övningarna och vikten. Och efteråt när frustrationen fullkomligt fyller kroppen då finns alla där, stöttar, tröstar och hjälper. Det är DÄRFÖR jag tycker så mycket om Gjuteriet. Tillsammans. På riktigt tillsammans inte nåt påklistrat eller falskt. Och då känns det faktiskt helt okej ändå. ❤️ ❤️ ❤️


2 delat pass, första delen var ett skivstångskomplex, 3 varv, 5 set:
1 PC (frivändning)
1 FS (knäböj med stången framför kroppen)
1. PP (axelpress med "fart")
1 BS (knäböj med stången på ryggen)
1 PP (från rygg och upp

Gradvis ökande vikter. Jag vet ju att jag är svag i knäböjarna och jag tänkte att jag skulle försöka göra dem rätt idag, dessutom är ju båda axlarna rätt motvilliga just nu så jag började med en 10-kilos stång i första set, 15 kilo andra set och 20 kilo i 3e. Ökade till 25 i fjärde och femte men då kunde jag inte längre göra korrekt PP från ryggen men det fick bli så. Stolt över att jag klarade alla knäböjen och BackSquat-en kändes faktiskt bättre än på länge. YEY! #fokuspådetpositiva

Andra delen av passet var wodden till Coachens dotters ära, JOY 💙

Team om 2, den som inte jobbar håller en viktplatta över huvudet, 10 kilo skulle det vara men med tanke på axelstatus räckte 5 kilo mer än väl för mig. Timecap: 25 minuter

Buy-in var 15 burpees (var). Då åkte pulsen upp 😂
Sedan 4 varv av:
8 marklyft (var)
29 pullups (var)
5 frontsquats (var) och vartannat varv 5 wallclimbs (var)
Buy-out: 470 meter löpning med viktplatta

Marklyften var ju busenkla här, jag lånade en grabbarns frontsquat-stång, den var lagom 😂😂😂, pullups, HERREGUD så många! Jag började med rött+svart gummiband, gick över till jumping, dog där också, gick över till ringrodd, fick varva med tricpespressar istället ibland. Jag tog helt slut. När man inte ens kan göra jumping längre? 😲 😲😲 Frontsquats hade vi 20 kilo, det var bra, jag klarar fem, och kan hålla teknik men jag behöver plattor under hälarna! Wallclimbs gick inte alls, första varvet hoppade jag över dem, andra gjorde jag pushups (på knä.... 🙄) Vi fick slut på tid efter pullups-en i sista varvet men vi gjorde klart fast vi sprang bara ett varv runt parkeringen (typ 100 meter). 

Med hjälp av hel- och halvfusk och lite tårar så kom jag i mål. Ändå. #progressnotperfection. 

Nu ska jag ladda om för ett boxpass med grabbarna i em. DET blir intressant. 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina