måndag 11 december 2017

1:1: Crossfit basic wod - axlarna håller hyfsat och låren är fortfarande trasiga

Helt utan dåligt samvete åkte jag hem tidigt från jobbet, först för att utföra mitt secret-santa-uppdrag och sedan för att TRÄNA. Bokade mig på Basic Wod-en idag, passar mig perfekt så här i recovery-fasen. Första gången jag tränade för Camilla idag - bra pass, bra coachning och gjuteriet har fått ännu en instruktörsstjärna! 🌟

Kroppen håller förvånansvärt bra, det är ju i och för sig inga direkta vikter att tala om just nu, men det ÄR vikter och jämfört med när jag först började på crossfit för ett år sedan är jag fortfarande i väldigt bra form. Fokus på det positiva nu 😉 Värst är faktiskt den söndersparkade lårmuskeln, den samarbetar inte riktigt så det blir inte helt tekniskt korrekt och jag känner att foten kanske får ta mer stryk än den borde som konsekvens. Men i morgon är det vila och så får jag se om jag hinner något på onsdag mer än rehab!

Jag lyckades pace-a mig bra så "lagom" trött utan att vara död. Bra jobbat Marina! Där nånstans börjar också endorfinjunkien i mig att vädra morgonluft så... Snart sitter jag i väggen igen 😂


Uppvärmning och wod i par idag, så, per team, timecap 35 minuter:

MB = Medicinboll, DB=Dumbell=Hantel, fri delning
MB situp är alltså att man har bollen ovanför huvudet och i en rörelse sätter sig upp och kastar till sin partner som sedan kastar tillbaka. Samma teknik på sidokast och ryssen (en åt varje såda och sedan till kompis), MB Burpees är att göra en "halv" burpee mot bollen och istället för att hoppa lyfta bollen över huvudet. Hantelövningarna kräver nog inte så mycket förklaring 💪

Vi klarade inte riktigt hela på timecap, vi saknade 10 MB burpees och 10 utfall med rak arm. Bra jobbat av oss tycker jag! Tror inte vi hade klarat av att göra det fortare faktiskt! Vi hade 3 kg boll och 5 kg hantlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina