torsdag 28 december 2017

3:3 om att ha riktigt roligt en helt vanlig torsdagskväll

Det är så himla bra att klubben håller igång träningen över helgerna, tack för det coach Kalle! 👍 👍 👍 Idag annonserades ett sparringpass och trots utsikterna om bli ett samtalsämne på årets nyårsfest i ärmlös topp med blåa armar (ja inte toppen då..🙄) ... så tog jag mina chanser och det är jag glad för! Sparring är ju lite närmare den utmaning som den här sporten faktiskt är, och det jag uppskattar mest att den lärt mig. Att hålla sig lugn. No matter what. Hitta motståndarens svaghet, leta efter luckan. Sedan att det i dom flesta fallen är jag som är slagpåse det köper jag för den gången jag faktiskt får in något är det som högsta vinsten!

Jag fortsätter att använda uppvärmningstiden till min rehab och därefter fick vi idag köra lite teknikövningar med slag-ducka och kickar innan vi gick all-in med sparring. Kamratskapen i vår klubb är fantastisk, killarna är verkligen superjusta och låter mig komma in ibland, ger mig tips och råd på vägen och är allmänt peppiga. Ni är bäst! TACK! (Ja, Erica också! Hon är jättebäst! 😘) .

Idag tejpade jag foten, skillnaden i stabilitet är stor och jag känner mig lite tryggare. Fortsätter nog på det ett tag till, även om jag egentligen borde träna den istället..

Riktigt trött efter 50 minuter sparring, riktigt glad också, och svettig. Jättesvettig. #måsteduscha #luktarintehallon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina