lördag 9 december 2017

Det bästa med att vara tillbaka till träningen... alla grymma människor!

Idag vill jag dela ut en rejäl portion kärlek till alla fantastiska människor jag har i mitt träningsliv. Ni är så värdefulla, utan er vore det inte roligt att träna och ska vi vara ärliga så hade det never ever blivit av om det inte är roligt. Så. Jag hoppas ni kan åtminstone ha lite glädje av  mig också, om inte annat så är det ju praktiskt att ha någon annan som kommer sist 😉 och någon att "vila" en rond mot 😉

Kamratskapen i både boxningen och på Gjuteriet är hela motorn i mitt träningsliv, jag är SÅ glad att jag hittade hit, att jag övergav "traditionella gymmet"  där jag hade massor av härliga människor runtomkring mig (miss you all!!! ❤️) men inte den här omfamnande och varma och ärliga omtanken, och med den hittade jag till slut "hem".

Kamratskapen och gemenskapen är dessutom inte begränsad till den egna klubben/boxen utan man är lika välkommen i andra klubbar/boxar, det finns en sund konkurrens men till sist är vi alla kära i samma "sport" och lever för den. Och det förenar mer än det delar. ❤️

Dagens pass blev thaiboxning med Erica som coach, lugnt, sansat och genomtänkt, som vanligt fem boxningshandskar i betyg!

Vi inledde med "beep"-test som uppvärmning (yeps, only in thaiboxning or crossfit), men vi har för kort sal så inga 15 meter. Jag körde så länge vristen höll, inte så länge, sedan gjorde jag lite egen rehabuppvärmning #förnuftig.

Därefter frontkick-träning i lite olika varianter och till sist sparring. Asroligt! Nu ska jag vila lite, kroppen öm på varenda kvadratcentimeter 😊😊😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina