fredag 8 december 2017

Det gjorde inte mindre ont idag - om jävlaranamma och tårar

Det här passet kostade mig en hel del tårar. Och smärta. Det är tungt när man inte är på platsen att träningen åtminstone efteråt ger den där sköna känslan. För det gör den inte när man är på botten. Då är det bara gegga och självömkan och dåligt självförtroende och obekvämhet i både kropp och knopp.

Selfiequeen som jag är lyckas jag trots all smärta klämma ur mig ett krampaktigt leende efter passet 😂



Nåväl. Inget av det var coach Bostjans fel. Han briljerade, som vanligt. Jag tror att hans lugna filbunkeinställning var bra för mig idag. På vår programmering stod "flås" idag så det här var vad han presenterade på tavlan:


Vi börjar så här: 10 varv ????? MOAHHHHHHH 4.5 - knappt - gjorde jag. På 40 helvetesminuter.

DU blev det inte heller några. Tydligen har också mina bäckenbottensmuskler tappat i "spänst" 🙄 och tekniken har försvunnit. Så. 20 SU gick i taget sedan fick jag göra en knipövning innan jag kunde genomföra 20 till.

Gjorde jumping pull-ups. Inte roligt. Löjligt svag.

Air squats. Med en mosad lårmuskel och en jävligt ond vrist (fick en spark på den i går) blev det är dagens mest plågsamma övning. Foten gav helt enkelt upp flera gånger. Muskeln också, jag kom alltså inte upp ur en oviktad knäböj utan ramlade bakåt. Hejja mig. Eller nåt. Men gav upp gjorde jag inte. För det gör jag inte. Nope. Never. FUCK FUCK FUCK

Snatchar med 15 kg hade jag kanske klarat innan, eller i alla fall 12. Vad landade jag på idag? fem. FEM. Fuck. Men jag vet. Axlar. Rehab. En sak i taget. Men bygger självförtroende gör det inte. 🙄

På nåt sätt har jag tydligen upprätthållit magmusklerna under min träningssvacka - det måste vara alla chips och all pepsi max som dom har fått som bränsle 🙄 men hej dom var inte jättehemska!

Efter passet gjorde det faktiskt så ont i mitt ben att jag grät. Det var ju typ evigheter sedan, måste ha varit några lårcurls med Mr G sist... (fy faaaaaan vad jag hatade dom!!)

Jag har faktiskt också varit duktig och rehabbat idag. Gummibandsövningar för baksida axel, utåtrotationer och sedan också sidolyft med viktplatta och framåtlutade flyes (med den otroligt stora vikten av 2,5 kg per hand... #detgårbranu). Tåhäv hoppade jag med tanke på stukningsstatus på vristen.

Det kan bara bli bättre nu. I omklädningsrummet sa jag att det är vid sådana här tillfällen som superposititiva-Tommy skulle säga "men det är ju BRA att du är så dålig nu för då kommer det att gå jättefort att bli bättre och så kommer det kännas supernice". Han är lite tokig den där Tommy men vi gillar honom ändå 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina